חולון נכנסת ליומה השני של המלחמה שפרצה אתמול (שבת) בעוטף עזה, וגלשה במהרה לרוב חלקי הארץ. אזעקות רבות נשמעו באזור חולון, בת ים וראשון לציון, מאז תחילת מבצע ״חרבות״ ברזל, עד כה לא נגרמו אבידות בנפש אך בת ים וראשון לציון כבר ספגו פגיעות טילים ישירות.
בבת ים נחת טיל בכביש בשכונת רמת הנשיא ושני גברים נפצעו. בראשון לציון נרשמה פגיעת טיל במרפסת בניין במרכז העיר בבוקר, במטח טילים נוסף בשעות הערב ספגה העיר שלוש פגיעות נוספות, ושני פצועים פונו לבית החולים במצב קשה.
6 צפייה בגלריה
הנעדרים מבת ים, חולון, ראשל"צ. עד כה
הנעדרים מבת ים, חולון, ראשל"צ. עד כה
הנעדרים מבת ים, חולון, ראשל"צ. עד כה
(צילום: באדיבות המשפחות)
גם הבוקר נמצאת העיר תחת מצב חירום. שירות האוטובוסים פועל כרגיל, אך בעקבות אילוצי המצב, לא ייפתחו עד הודעה חדשה תחנות הרכבת בצומת חולון, בת ים קוממיות וראשל"צ הראשונים (שם יינתן שירות אוטובוס חלופי). הרכבת הקלה פועלת כסדרה. הלימודים בבתי הספר לא יתקיימו היום ומערכת החינוך העירונית מושבתת כולה.


לפחות 7 נעדרים מאזור בת ים, חולון וראשון לציון


נכון לעכשיו, ישנם לפחות 6 נעדרים מהאזור עמם עדיין לא נוצר קשר: שירן גנון מבת ים (בעלה נתי אותר פצוע והועבר לטיפול רפואי), עדן בן רובי מראשון לציון, עינבר שם טוב מחולון, עמית לוי מחולון, אילן משה יעקב מחולון ומעיין מור מחולון.
נתי גונן, מעצב שיער וספר ידוע בבת ים, נסע עם אשתו, שירן גנון, למסיבה בדרום הארץ. השניים נשואים עם שלושה ילדים והשאירו את הילדים אצל הסבא בבת ים. בני הזוג נעדרו שעות ארוכות, עד שנתי אותר ועבר ניתוח בבית החולים סורוקה. נכון לעכשיו – מצבו מוגדר יציב. שירן – טרם נמצאה, והמשפחה מחפשת אחר כל רמז אודותיה.

6 צפייה בגלריה
נתי שירן גנון מבת ים. נתי אותר, ממשיכים בחיפוש אחר שירן
נתי שירן גנון מבת ים. נתי אותר, ממשיכים בחיפוש אחר שירן
נתי שירן גנון מבת ים. נתי אותר, ממשיכים בחיפוש אחר שירן
(צילום: באדיבות המשפחה)

אילן משה יעקב, בן 29, במקור מחולון נסע למסיבה בדרום. המשפחה מספר שבשעה 09:12 התקשר וסיפר הוא נמצא באזור רעים. מאז לא נשמע ממנו דבר. בשעה 12:00 השב"כ עשה איכון לטלפון שלו – ונראה שהטלפון עדיין ברעים, אך אילן לא נמצא. לדברי נוכחים במקום, הוא היה עם חברים והתפצלו. חבר שלו הגיע לסורוקה ועבר ניתוח. אילן מתגורר היום בתל אביב, והוא מועמד מספר 10 ברשימה של רון חולדאי.

6 צפייה בגלריה
עינבר שם טוב ואחותה עמית לוי מחולון
עינבר שם טוב ואחותה עמית לוי מחולון
עינבר שם טוב ועמית לוי מחולון
(צילום: באדיבות המשפחות)

מעיין מור בת 30 משכונת קרית בן גוריון, עובדת בתחום שמאות רכב, הייתה גם היא בפסטיבל המוזיקה בדרום. היא יצרה קשר עם אמה בשעה 06:30 בבוקר ואמרה שיורים עליהם. בשעה 06:45 שוב יצרה קשר עם אמה והודיעה שהם בורחים משם ברכב על כביש 232, ואז השיחה נותקה.

6 צפייה בגלריה
מעין מור. נותק הקשר
מעין מור. נותק הקשר
מעין מור. נותק הקשר
(צילום: באדיבות המשפחה)

אמה מספרת שהם כנראה יצאו מהרכב, אך הטלפון שלה נשאר שם. השב"כ ערך איכון לטלפון והוא נמצא בסביבת הרכב. גם הבחור שהיה איתה נעדר. מאז לא נמצאו עקבותיה.
בפיקוד העורף ומשטרת ישראל הודיעו על הפעלת מרכז משפחות של פיקוד העורף בשיתוף משטרת ישראל בכתובת הנגב 4, קריית שדה התעופה (בניין להב 433). ״משפחות המחפשות את יקיריהם מתבקשות להגיע עם פרטים מזהים, פריט ממנו ניתן להפיק DNA ותמונה של הנעדר. בני משפחה שמבקשים לדווח על העדרות קרוביהם ונמצאים באזורי הלחימה מתבקשים בשלב זה לדווח טלפונית למוקד 105 של משטרת ישראל״, נמסר.

חרבות ברזל - כל העדכונים:

במקביל לחיפושים הקים צה״ל חמ״ל שמטרתו לגבש את תמונת המצב לאיתור נעדרים וחטופים. החמ״ל יתכלל את הנתונים עבור כלל גופי הביטחון - צה״ל, משטרה, ושב״כ.
ראש אכ״א, אלוף יניב עשור מינה את אלוף במיל׳ ליאור כרמלי לעמוד בראש הצוות, שבתוך כל המורכבות ואי הוודאות מחוייב להוציא הודעות מהימנות ובמהירות האפשרית.חלק מהמשפחות כבר קיבלו הודעות אודות יקירהם.
תחת פיקוד החמ״ל ישבו נציגים של כלל גופי הביטחון והמודיעין, וכן מערך אית״ן האחראי על איתור הנעדרים של צה״ל. והוא ימקד את משימתו בגיבוש תמונת המצב כלל הנעדרים והחטופים ומאמצי האיתור והודעות למשפחות החטופים, האזרחים והחיילים.
משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף, הקימה חמ״ל לכלל האזרחים הממוקם ברחוב הנגב 4, קריית שדה התעופה (בניין להב 443).
בצה״ל קיים מוקד פניות ציבור שמספרו:
1111 שלוחה 5, ולאחר מכן שלוחה 4.

הערים התאומות הביעו הזדהות


ערים תאומות של העיר בת ים ברחבי העולם הביעו הלילה הזדהות עם ישראל לאחר הטבח האכזרי שביצעו מחבלי החמאס, וצבעו את הבניינים המרכזיים בכחול לבן.
מבניין האמפייר סטייט בניו יורק, בניין העירייה במנהטן, שער ברנדנבורג בברלין ועוד ערים תאומות עם בת ים צבעו את סמליהן כדגל ישראל. לעיר בת ים 14 ערים תאומות ברחבי העולם, מארצות הברית, איטליה, גרמניה, אוקראינה, פולין, צרפת, סרביה ועוד.


6 צפייה בגלריה
הערים התאומות הביעו הזדהות
הערים התאומות הביעו הזדהות
הערים התאומות הביעו הזדהות
(צילומי מסך)

במד״א קוראים לציבור לתרום דם


היום יקיימו שירותי הדם של מגן דוד אדום התרמות דם גדולות בערים הבאות:
ירושלים, בתחנת מד"א ברחוב המ"ג 7 החל משעה 10:00 ועד לשעה 21:00
חיפה, בתחנת מד"א ברחוב יצחק שדה 10 החל מהשעה 12:00 ועד לשעה 21:00
תל אביב, דיזינגוף סנטר, קומה מינוס 1 סמוך לבוטיק מעצבים החל מהשעה 11:00 ועד לשעה 21:00
נתניה, מתנ"ס עיר ימים, החל מהשעה 11:00 ועד לשעה 21:00
בניין שירותי הדם של מד"א במתחם תל השומר משעה 10:00 עד 20:00
במד"א מבקשים מבעלי כל סוגי הדם ובעיקר מסוג O להגיע ולתרום דם. פרטים על מיקומו התרמות נוספים ברחבי הארץ ניתן למצוא באתר מד"א .
בעקבות המצב הבטחוני חלק מסניפי הביטוח הלאומי יהיו סגורים לקבלת קהל ולא יתקיימו בהן ועדות רפואיות ביניהם גם סניפי בת ים, ראשל"צ וחולון.

6 צפייה בגלריה
כוחות ההצלה
כוחות ההצלה
כוחות ההצלה
(צילום: דוברות מד"א)

בתי החולים בכוננות


בהמשך למצב הביטחוני, הוכרז אר״ן במרכז הרפואי וולפסון, ומתחילת המלחמה פונו אליו למעלה מ-50 נפגעים, כאשר 8 מהם במצב בינוני הסובלים מפציעות גוף ופנים שונות.
בשלב זה מאושפזים בביה"ח שישה פצועים, ובהם נפגעי מטח הטילים לעבר מרכז הארץ אתמול בערב. מבית החולים נמסר כי, "הצוותים שלנו ערוכים לטפל בפצועים מכל הזירות ולהציל חיים".
נכון להבוקר (8.10.23) הגיעו למלר"ד שמיר בעקבות הלחימה 100 פצועים: 7 קשה, 18 בינוני וכל היתר קל.
המרכז הרפואי פועל במתכונת מיוחדת ובית החולים חירום נפתח, אליו הועברו מטופלים עם קשיי ניידות.
לאור המצב, כל הפעילות המתוכננת להיום (ראשון) למרפאות חוץ, מכונים, חדרי ניתוח נידחת למועד אחר.
יפעלו כרגיל: מיון מילדותי, חדרי לידה, דיאליזה, אונקולוגיה, ivf כולל מרפאות, ניתוחים למקרים דחופים ואונקולוגים והזרקות תוך עיניות.