הבחינות לחטיבות הביניים לתלמידי שכבת ו' מחולון יתקיימו בשבוע הבא, אבל ההורים מתלוננים על כך שילדיהם עלולים להשתבץ לבתי ספר הרחוקים מבתיהם, משום שמי שצריך לשנות כתובת, למשל, יוכל לעשות זאת רק בחודש אפריל.
לפני כשנה החליט מינהל החינוך בעיריית חולון להפוך את מרבית החטיבות בעיר לאזוריות. התלמידים שייגשו לבחינות בשבוע הבא יהיו בעיקר תלמידים מאיזור הרישום של החטיבה, דבר שמעמיד תלמידים רבים בבעיה, כיוון שבחולון מקובל לקדם "איחוד אחים" לאותו בית ספר, וכתוצאה מכך תלמידים רבים לומדים רחוק מביתם.
1 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
"רוצים שהוא ילמד קרוב לבית"
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
"הגדולים שלי מחוננים, ובשם איחוד אחים הכניסו גם את הקטן לאותו בית ספר יסודי מרוחק", מספרת אם לשלושה. "כמובן שכשאנחנו מגיעים לחטיבה אנחנו רוצים שהוא ילמד קרוב לבית".
כשההורים פנו למינהל החינוך התברר להם כי המינהל עורך שיוך כתובות רק בחודש אפריל. משמעות הדבר היא שכל תלמיד שזקוק לשינוי כתובת עקב מעבר דירה או לשינוי שיבוץ כי למד בבית ספר יסודי רחוק, לא יוכל להיבחן לחטיבה.
"אין שום היגיון במהלך הזה", טוענים ההורים, "אם הם החליטו לקיים בחינות בפברואר, אז שיאפשרו לשנות את הכתובת בינואר".
יצוין כי לחטיבות העל־אזוריות התלמידים יכולים להירשם מראש, אך הן לא רלוונטיות לכולם.
מעיריית חולון נמסר: "במהלך חודש פברואר אכן מתקיימים מבדקים לכיתות מתמחות על אזוריות ואזוריות בחטיבות הביניים בעיר לתלמידי שכבת ו'. התלמידים יכולים לבחור להתמיין לשתי כיתות על אזוריות בעיר ולשתי כיתות מתמחות בביה"ס שאליו הם שייכים. אנו שמחים לציין כי 90% מתלמידי העיר כבר נרשמו למבדקים דרך אתר הרישום לבתי הספר.
לגבי הורים שעברו כתובת בשנתיים האחרונות וביקשו, נעשה מאמץ במדור רישום לבצע שינוי כתובות כחודש לפני תהליך ההרשמה.
יצוין, כי על פי המדיניות החינוכית בעיר, לנושא איחוד אחים אין השפעה על תהליך הרשום. במהלך חודש אפריל ניתן יהיה להגיש בקשת העברה מבית ספר לבית ספר דרך אתר הרישום אשר תעלה לדיון, ותשובה תימסר להורים במהלך חודש מאי. חשוב לציין, כי בתי הספר בעיר בתפוסה מלאה ולכן רק לאחר שתתברר תמונת הרישום תהיה אפשרות לדון בבקשות העברה".
כל העדכונים - חדשות חולון