שלושה שבועות בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים, אם זו לא תידחה, התבשרו 40 משפחות מחולון שילדיהן רשומים ב"גן ויוי" בשכונת נווה רמז, כי בעלי הגן נאלצים לסגור אותו עקב דרישות של העירייה למתן היתר לשימוש חורג.
1 צפייה בגלריה
"העירייה חייבת למצוא פתרון". גן ויוי
"העירייה חייבת למצוא פתרון". גן ויוי
"העירייה חייבת למצוא פתרון". גן ויוי
( צילום פרטי)
קראו גם:
בעלי הגן מנהלים כבר ארבע שנים משא ומתן עם העירייה על קבלת ההיתר, כאשר במקביל הוחלט להשקיע במבנה כסף רב כדי למגן אותו מטילים באמצעות הוספת ממ"ד. למרות ניסיונות רבים הם לא הצליחו להשיג את האישור, וכדי להימנע מעבירות בנייה נאלצו לסגור שערים בשנת הלימודים הקרובה.
"זו מכה איומה עבורנו כהורים", אומרת אם לילד בגן. "כשקיבלנו את הבשורה ממש חשכו עיניי, זה כל כך מתסכל ומכעיס. בשיא 'צוק איתן' הם הבינו כמה חשוב להציב ממ"ד ועשו הכל כדי להשקיע ולקדם את הגן ועכשיו פשוט סוגרים אותו? הם אולי לא הצליחו להתמודד עם הטופסיאדה, אבל בתפקידם לחנך את ילדינו ובכך הם הצליחו מעל ומעבר. זה גן מצוין והלב שלנו נשבר מהמחשבה שניאלץ לעזוב אותו בגלל ענייני בירוקרטיה".
במקביל ניסו ההורים למצוא פתרונות אחרים אך ללא הועיל, "בשיא הקיץ כבר כל הגנים סגורים ומלאים, חסרים גנים לגיל הרך בחולון והסיכוי למצוא מקום פנוי בשיא אוגוסט הוא ממש נמוך. אני כבר לא מדברת על רמה, אפילו בגנים הפחות מומלצים כבר אין מקום. אנשים רוצים לצאת לעבוד, להתפרנס ולפרנס את ילדיהם בכבוד, אבל פשוט מונעים מאיתנו. מה נעשה בתחילת שנת הלימודים אם אין לנו גן? העירייה חייבת למצוא לנו פתרון ומוטב שיגיעו להבנות עם הנהלת הגן, שעושה מעל ומעבר עבור ילדינו".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מבדיקה במערכת עולה כי הבקשה להיתר נפתחה ב־2.8.21 בלבד (לפני כשבוע), וזאת בעוד שתיק המידע נמסר לעורך הבקשה כבר בשנת 2019.
"בשלב זה הבקשה להיתר טרם נבדקה, ולכן לא ברורה הטענה לגבי הממ"ד, במיוחד על רקע כך שכבר בשנת 2018 ניתן היתר להקמת ממ"ד במבנה. בכל אופן, הבקשה נמצאת כרגע בשלב אישורי יועצים, כחלק מהליך הבקרה המרחבית, והיא תובא לדיון בהתאם לתקנות במועד הנדרש".