ד"ר משה דרוקר, בן המחזור הראשון של בית ספר קוגל בחולון, שסיים את לימודיו בשנת 1952, תרם לאחרונה מאות אלפי שקלים למוסד החינוכי לטובת הקמת ספרייה חדשה במקום. "אני זוכר כשבית הספר היה רק צריף, הצוות והתלמידים היו כמו משפחה", סיפר השבוע.
דרוקר, בעליו של משרד עורכי דין, שכיהן בעבר גם כחבר מועצת העיר, תרם יחד עם בנו, עו"ד אוֹרי דרוקר, 350 אלף שקלים לזכר בני משפחתם.
1 צפייה בגלריה
ד"ר דרוקר בספרייה עם תמונת המחזור הראשון
ד"ר דרוקר בספרייה עם תמונת המחזור הראשון
ד"ר דרוקר בספרייה עם תמונת המחזור הראשון
( צילום: קובי קואנקס)
ד"ר דרוקר הגיע לאירוע המרגש וסיפר על חוויותיו כילד בבית הספר. "היינו המחזור הראשון, 17 תלמידים בכיתה. אז בית הספר היה רק צריף עם שני חדרים ‑ כיתה ומזכירות עם מנהל ומורים. היינו חברים של הצוות, ממש כמו משפחה.
"מטרת התרומה להנציח שני אנשים ‑ אמא שלי קלרה ואחי הגדול אריה. עליתי עם ילדי טהרן ב־1943 עם אריה, שהיה גדול ממני בשש שנים, והוא היה לי כאבא והמפרנס היחיד של המשפחה. אמא הגיעה ב־1947 לארץ ובדרך נעימה וחכמה עודדה אותי ללמוד. בזכותם סיימתי את לימודיי בקוגל. את רעייתי היכרתי באמצעות בת כיתתי שהכירה אותה בצבא, כך שאני מחובר לקוגל מכל הכיוונים".
בנוסף לתרומתה של משפחת דרוקר, התקבלה תרומה מקרן גוטסמן בשיתוף עיריית חולון לצורך הקמת הספרייה. בספרייה הוצבו גם עבודות אומנות שיצר טוביה אבן ז"ל, בוגר מחזור ט', שאף עיצב את סמליל בית הספר.
הספרייה עוצבה בידי דרורה פסטרנק, מעצבת סביבות לימודיות, שיצרה פרויקט שמותאם לצורכי הלומדים במאה ה־21, וכולל מרחב עם אזורי למידה שונים שמקדם למידה אוריינית וחקר, ומעודד את אהבת הספר. עוד עוצבו בספרייה סביבות למידה שכוללות אזורים לעבודה במחשב, שטחי עבודה פתוחים, שטחי עבודה ללמידה פרטנית, לעבודה בקבוצות והרצאות, ומרחב גמיש שניתן לשינוי בעת הצורך.
השיפוץ כלל עבודות בנייה, חשמל, תקשוב והצטיידות בריהוט ובעיצוב.
"הקמת ספריית קוגל נעשתה במסגרת מהלך שמובילה עיריית חולון בשנים האחרונות להכנסת ספריות מתקדמות, משוכללות, מתוקשבות ומובילות בבתי הספר בעיר", אמר ראש עיריית חולון, מוטי ששון. "אין לי ספק שהיא תהווה מוקד משיכה חשוב להרחבת הידע, להעמקת הלמידה ולשיח חינוכי וחברתי פורה".
כל העדכונים - חדשות חולון