ללא מוצא: הלילה (רביעי) צפויה להתפזר הכנסת, וממרתון החקיקות האחרון עד לכינוס הכנסת הבאה, ייעדר דווקא פרויקט התשתית הענק שהיה אמור להקל על נטל הפקקים בגוש דן - ה"מטרו". כל זאת לאחר שהקואליציה והאופוזיציה לא הצליחו להגיע להסכמות בנושא, וכשכבר הוקצו למיזם כ-150 מיליארד שקל.
2 צפייה בגלריה
ששון. "אי אפשר לעבוד ככה"
ששון. "אי אפשר לעבוד ככה"
ששון. "אי אפשר לעבוד ככה"
(צילומים: קובי קואנקס, אסף פרידמן)
"המטרו זה העתיד ובעתיד מטפלים מהיום", אומר היום ראש עיריית חולון, מוטי ששון. "אנחנו ממילא באיחור גדול, לא למדו לקח מהרכבת הקלה? דברו עליה מ-2005 ומאז רק דחו ודחו, אני לא מאמין שיסיימו לפני סוף 2028. אבל הייתי מצפה שאחרי כל מה שקרה עם הרכבת הקלה ילמדו כמה זה חשוב ויעבדו מהר יותר במקום להקפיא הכל".
כיצד ההחלטה משפיעה על חולון?
"עיר צריך לתכנן ואיך אפשר לתכנן בלי אופק או התייחסות לעתיד? להיפך, אומרים שאין כיוון ואין מטרו, איך אפשר לעבוד ככה? לכן כרשות אנחנו חייבים להמשיך כרגיל, נצמדים לתוכנית המתאר של העיר שמלכתחילה לוקחת בחשבון את הרכבת הקלה ואת המטרו. הרי כשיש מטרו יש יותר אחוזי בנייה, כל מקום שהמסילה עוברת בו אין בה הגבלה על אחוזי הבנייה כי המטרו פותר את סוגיית כלי הרכב והפקקים.
2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה במהלך נסיעת מבחן בעיר
הרכבת הקלה במהלך נסיעת מבחן בעיר
"אי אפשר לעבוד ככה". הרכבת הקלה
(באדיבות נת"ע)
"מבחינתנו אנחנו ממשיכים לתכנן כרגיל כי זה לא מהיום למחר, כרגע מאשרים גם תוכניות על התוואי אך לוקחים בחשבון את המטרו".
קראו עוד >>>
ידוע כי ששון מקורב לרבים מהשרים בממשלה, למרות זאת גם הוא מודה כי לרשויות המקומיות אין כל השפעה על הנושא. "לצערי אין עם מי לדבר, אין ממשלה ואין מי שמקשיב. הם עסוקים במשחקי פוליטיקה, משחקים מטופשים של פוליטיקאים, משחקים בעתיד של המדינה.
"בגלל שאתם במעמד כזה או אחר אתם תחרצו את עתיד המדינה? קחו דברים בצורה אחראית, במקום לשחק בתן וקח, זה העתיד של כולנו לא של מפלגה אחת או אחרת. תחשבו על העתיד והילדים. לצערי הם לא חושבים על זה, הם עסוקים במלחמות שלהם. זאת חוסר אחריות ברמה הכי גבוהה, הם מועלים בתפקיד שלהם ומחמירים את הפיגור בזמנים שממילא קיים".
לכל העדכונים - חדשות חולון