כל משפחת פילו החולונית עובדת בעסק המשפחתי שאבא שלמה הקים לפני 20 שנה, אבל הקורונה שינתה את התוכניות והמשפחה נותרה ללא הכנסה. עכשיו הם נאבקים למצוא מקורות חדשים בסין, להחזיר כסף ללקוחות שהחזירו סחורה ולהקים מחדש את מפעל חייהם.
1 צפייה בגלריה
שלמה פילו
שלמה פילו
שלמה פילו
(צילום: פרטי)
קראו גם:
מנהלת השיווק של חברת פילו לבגדים ואביזרי אופנה, קרן פילו, היתה אמורה לצאת לחופשת לידה נינוחה ונעימה, אבל זמן קצר לפני הלידה נאלץ אביה לסגור את העסק המשפחתי שבו היא ושלושת אחיה הועסקו. "לכל אחד יש תפקיד אחר בחברה, אבל כשהגיע הסגר הראשון הכל נסגר, אז כולם יצאו לחל"ת", מספרת קרן. בדיוק קיבלנו מכולה מלאה בסחורה והיה מלאי ענק, אבל לא רק שלא היה למי למכור, גם הרבה אירועים התבטלו והחזירו לנו סחורות שנאלצנו להשיב עליהן כסף. כשנגמר הסגר גילינו שהרבה עסקים שעבדנו איתם לא שרדו וסגרו את המקום ואבי ואחיי ניסו לשקם את רצף העבודה שלנו".
אבל אז הגיע הסגר השני ומשפחת פילו מצאה עצמה לבד במערכה. "הסגר הראשון פגע בנו קשה, הסגר השני כבר הפיל אותנו לרצפה", מודים במשפחה. "בין הסגר הראשון לשני קיבלנו קצת אוויר אבל זה היה זמני. עכשיו אין אירועים, אין עסקים ואין אפילו מפעלים בסין, כי רובם סגרו או שינו ייעוד כי עולם האירועים במצוקה. גם אין מי שיטוס לסין להביא סחורה חדשה, אז אנחנו בעיקר מנסים למכור את הסחורה הקיימת בלי לייצר תחלופה. כמנהלת שיווק אין לי עבודה בכלל, כי אין שיווק ומי שנשאר במפעל עבד קשה על החזרות המוצרים כי החנויות שסגרו ביקשו להזדכות על סחורה".
איך מתמודדת משפחה שלמה שאיבדה את פרנסתה ברגע?
"זה לא פשוט. אנחנו תומכים אחד בשני ומעודדים, אבל אחרי 20 שנה כולנו בחל"ת. היחידה שמצליחה לשמור על אופטימיות זאת אמא שלי, דווקא בגלל שהיא לא עובדת בעסק, היא מצליחה לשמור על פרופורציות ומנסה להזכיר לכולנו שבקרוב יהיה טוב".
בימים אלו מנסה המשפחה לייצר קשרי עסקים חדשים בסין ולשקם את העסק שמפרנס את כל המשפחה.
כל העדכונים - חדשות חולון