דיירי שכונת נאות רחל בחולון חוששים לצאת לרחובות לאחר ששלושה רימונים הושלכו במקום בחודש האחרון. עוד לטענתם, במקום מתבצעת גביית דמי חסות מעסקים ופועלים בו מועדוני הימורים. "זה כאילו אנחנו חיים בלב שכונת פשע".
1 צפייה בגלריה
רחוב אילת
רחוב אילת
רחוב אילת
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
בחודש האחרון הושלכו כאמור בשכונה שלושה רימונים באיזור של רחוב אילת. המקרה הראשון התרחש בלילה שבין חמישי לשישי ב־11 בדצמבר, כאשר רימון הלם הושלך לבית עסק ברחוב.
שבוע בדיוק אחרי המקרה, הושלך רימון לסופר מרקט ברחוב הבעל שם טוב, הסמוך לרחוב אילת. האירוע התרחש בשעת צהריים, והמשטרה מיהרה לסגור את הרחובות אילת, הבעל שם טוב, דב הוז, והגר"א. עקב השעה המוקדמת היה חשש כבד כי תושבים נפצעו, אך באורח נס הרימון לא התפוצץ.
מספר ימים לאחר מכן, ב־21 בחודש, הושלך רימון נוסף, הפעם ברחוב אילת פינת רחוב הבעל שם טוב.
תושבים משכונת נאות רחל הביעו חשש כי בפעם הבאה שיושלך רימון ברחוב הוא יפגע בילד או עובר אורח. "שלושה רימונים ואין קצה חוט? אין פתרון לתופעה הזאת? האם נגזר עלינו לחיות בשכונת פשע?", שואל תושב הרחוב. "אף אחד לא רוצה לשאול את בעלי העסקים יותר מדי שאלות, כי השמועות אומרות שמדובר במחלוקת על דמי חסות בין כמה גורמים, וזה מפחיד.
לפחות במקרה אחד היה מועדון הימורים לא חוקי במקום שהושלך הרימון. אנחנו חיים בפחד. זאת לא שכונה של פושעים, אז איך כל הזבל הזה הגיע אלינו? יש כאן ילדים קטנים שעוברים ברחוב, קשישים. מישהו מדמיין מה היה קורה אם רימון היה פוגע בהם? כל פיצוץ כזה מפיל לכולנו את הלב. כל פעם מחדש אמא שלי שגרה קרוב לבעל שם טוב מתקשרת כי היא בטוחה שזה פיגוע והיא לא מבינה למה אין כלום בחדשות. הגיע הזמן שהחוק ישלוט ברחובות ולא הפשע".
המקרים ברחוב אילת מצטרפים לשורה של תקריות פליליות שהתרחשו בחולון בשנה האחרונה, בהן שריפת כלי רכב, השלכת רימונים, ירי לכיוון חנויות ואף מספר מקרי דקירה.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל הצליחה להגיע השנה להישגים מקצועיים רבים, הבאים לידי ביטוי בירידה של עשרות אחוזים ביחס לשנה שעברה בהיקף עבירות האלימות והרכוש בגזרת המחוז. בתוך כך, משטרת ישראל פועלת כל העת, בכל האמצעים העומדים לרשותה, הסמויים והגלויים כאחד, וזאת לשם חשיפת העבריינים והבאתם לדין. מטבע הדברים לא נרחיב אודות החקירות בנוגע למקרים הללו".