בשורות טובות לאלפי תושבי בת ים וחולון, זכאי משרד הבינוי והשיכון לדיור ציבורי באמצעות חברת עמידר: השבוע חזרו משרדי החברה, הפועלים בחולון, לפעילות מלאה – וכל זאת תחת המגבלות המחייבות בתי עסק בכל רחבי הארץ.
1 צפייה בגלריה
סניף עמידר בחולון
סניף עמידר בחולון
סניף עמידר בחולון
(צילום: באדיבות עמידר)
עבור קרוב לאלפיים בעלי זכאות המתגוררים בדירות עמידר בשכונות הערים בת ים וחולון מדובר על אוויר של ממש לנשימה, שכן במהלך החודשיים האחרונים לא היתה למעשה כתובת לפניותיהם.
"היו לנו עניינים כמו סתימה במערכת הביוב אבל לא יכלנו לעשות כלום כי המשק לא עבד ולא היה מי שיתן לנו שירות", מספר אמיר חיות, תושב בת ים. עכשיו, כשהסניף חזר לפעול יש עם מי לדבר ולמרות שאנחנו יודעים שהצטברו הרבה פניות ונצטרף לחכות בתור למענה נחכה בסבלנות והעיקר שנקבל טיפול".

"תקופה לא קלה"

סניף חברת עמידר, הממוקם ברחוב הרוקמים 26 באזור התעשייה בחולון, אחראי למעשה על שירות לקרוב ל-3,400 שוכרי דירות של החברה בערים בת ים, חולון והסביבה – ובימי שגרה יש עומס גדול במשרדי החברה שנציגיה אמורים לטפל בכל בעיה: החל מליקויים שונים בדירות עצמן ועד לטיפול בבעיות שונות הקשורות לתנאי זכאותם של הרשומים בחברה.
על פי ההודעה שפרסמה חברת עמידר, משרדי החברה פתוחים לקבלת קהל בימים ראשון וחמישי בין השעות שמונה וחצי בבוקר לשתיים עשרה וחצי בצהריים ובימי שלישי בין השעות שלוש בצהריים לחמש אחר הצהריים.
בהתאם לכללים ולהנחיות התו הסגול, גם השירות לציבור במשרדי עמידר יינתן תחת הקפדה על מספר כללים: הזמנת תור מראש באמצעות תיאום טלפוני, עטיית מסכה בעת ההגעה למפגש ושמירה על מרחק של שני מטרים בין הלקוחות ונותני השירות.
"היו חודשיים קשים ממש כי תמיד אנחנו באמצע משהו, ענייני תיקונים או בקשות שונות או המתנה לתור לדירה אחרת וטוב שזה נגמר", אומרת רחלי בויום, תושבת חולון.
"התקופה הזאת היתה לא קלה עבורנו כי כמו כולם היינו תקועים בבית אבל פה ההרגשה שונה, כי זה לא ממש הבית שלך והרבה מאיתנו יודעים שהם זמניים וחיים ככה בבית, על ארגזים, מחכים למהלך הבא".
פרט להשבתת מערכת השירות לקהל הזכאים, נמנעה מאנשי עמידר היכולת לבצע פעולות אחרות כמו למשל שיפוץ דירות בשטחן מתגוררים זכאים, אולם בוצעו פרויקטים של חיזוק מבנים ושיקום שכונות, בין השאר במספר מקומות בחולון ובת ים.
מי שייאלצו להמתין עוד זמן מה עד לחידוש הטיפול בהם יהיו בעלי זכאות של משרד הבינוי השיכון וחברת עמידר הנמצאים בעיצומם של תהליכים מינהלתיים שונים, כמו למשל אישורי מעבר דירה.
על זכאים אלה נמנית משפחת חג'ג' מבת ים ואב המשפחה, אורי, נאלץ להשלים עם המציאות: "היתה אמורה להיות לנו ועדה מקצועית עוד לפני פסח אבל הכל נתקע".
מה עושים?
"המגיפה הזו עשתה הרבה בלגן ואנחנו נחכה עכשיו עוד קצת לדיון בבקשה שלנו לעבור לדירה גדולה יותר, אין לנו ברירה".