רשת ערי מצוינות, ביזמת קרן טראמפ ובהובלת המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת ת"א, מפרסמת את דוח המצוינות השנתי שלה, הבוחן את שיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה בשנת הלימודים תשע"ט לעומת חמש השנים שקדמו לה.
1 צפייה בגלריה
נחשף שיעור הזכאים בירושלים לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות במתמטיקה
נחשף שיעור הזכאים בירושלים לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות במתמטיקה
(צילום: shutterstock)
הדוח מציג את הישגיהן של 110 רשויות מקומיות. מהדוח עולה כי הממוצע הארצי של שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה נותר 15.5%. לראשונה מזה שבע שנים לא נרשמה עליה בממוצע הארצי, בעיר חולון המצב אפילו פחות טוב כיוון שחלה ירידה של 1.7 אחוזים ביחס לשנת תשע"ח.
קראו גם:
כאמור, הדוח מציג את הממוצע הארצי של שיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה, ובנוסף מחלק את הרשויות המקומיות לארבע קטגוריות, בהתאם למגמת השינוי בין השנים תשע"ט לתשע"ח: רשויות נוסקות (כאלה שנרשמה בהן עליה של מעל ל-20% בשנה האחרונה); רשויות משתפרות (כאלה שנרשמה בהן עליה של עד 20% בשנה האחרונה); רשויות מאטות (כאלה שנרשמה בהן ירידה של עד 20% בשנה האחרונה) ורשויות נחלשות (כאלה שנרשמה בהן ירידה של מעל ל- 20% בשנה האחרונה).
"אנחנו נכנסים לשנת הלימודים הנוכחית, אחת המאתגרות שידענו אי פעם, בנקודת פתיחה שצריכה להדאיג את כולנו", אומר יו"ר המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב, אופיר פז-פינס.
"לראשונה מזה שבע שנים לא נרשמה עליה בממוצע הארצי והרבה מהרשויות החזקות ועתירות המשאבים נחלשו בהישגיהן. אי נקיטת פעולות מיידיות לא רק שלא שתמחק את ההישגים שכבר הושגו אלא תחזיר אותנו למקום שהיינו בו לפני עשור. שר החינוך ושר האוצר מתמקדים כעת רק בקורונה, אבל משבר הקורונה יחלוף בסופו של דבר, ועלינו לשאול את עצמנו היכן יהיו ילדנו ביום שאחרי: האם הם ערוכים להתמודד עם האתגרים הלימודיים והמקצועיים הצפויים להם? האם עוד עשור לא נוכל להתהדר עוד בהיותנו אומת הסטרטאפ? אין כאן נוסחת קסם, להיכן שלא יופנו משאבים גם לא תהיינה תוצאות".
מעיריית חולון נמסר: "הכניסה לתוכנית היתה בנובמבר תשע"ט כשהנתונים של תלמידי י"ב היו קיימים כבר אז מאחר שהם נבחנו בסוף כיתה י"א. בין תשע"ח לתשע"ט חלה ירידה של 0.3% בלבד, מ-18.1 ל- 17.8. זוהי ירידה קטנה ביותר שיכולה לנבוע מתלמיד אחד או שניים. המגמות בהמשך מתש"פ הן המשך עלייה וחולון נמצאת מעל לממוצע הארצי.
"שיטת החישוב של הקרן מעט תמוהה בעיני ראשי מינהל החינוך שכן היא בודקת מה הירידה באחוזים מתוך האחוזים של הזכאים בלבד, תהליך חישובי שאינו מוכר".
לכל העדכונים – חדשות חולון