אחרי שנה קשה וארוכה וקיץ שלם בו נאלץ לסגור את שעריו, ספארק המים ימית 2000 בחולון חוזר לפעילות ואלפי המבקרים חונכים לראשונה את המגלשות החדשות שהמתינו להם זמן כה רב. למרות החשש מפני גל רביעי של קורונה, מנכ"ל רשת החברה לבילוי ובידור, שמשון חן, מבטיח קיץ חלומי. "חיכינו הרבה זמן לראות את המקום מלא ושמח", הוא אומר. ומה באשר לקורונה ולקטטות? "אנחנו נצמדים להנחיות ומתגברים את האבטחה".
3 צפייה בגלריה
ספארק המים ימית 2000. "ערוכים לשמור על ביטחון המבקרים, ובכלל יש לנו רגולטור מאוד קפדני"
ספארק המים ימית 2000. "ערוכים לשמור על ביטחון המבקרים, ובכלל יש לנו רגולטור מאוד קפדני"
ספארק המים ימית 2000. "ערוכים לשמור על ביטחון המבקרים, ובכלל יש לנו רגולטור מאוד קפדני"
(צילום: טל קירשנבאום)
קראו גם:

"להוציא קיטור"

בקיץ שגרתי מבקרים בספארק המים ימית 2000 בחולון כ־400 אלף מבקרים. בעקבות התפרצות הקורונה בשנה שעברה נותר לראשונה המקום מיותם, ואיתו שש מגלשות חדשות בגובה 15 מטר, שיובאו במיוחד מאורלנדו בעלות משוערת של 10 מיליון שקלים והפכו לאטרקציה המרכזית. כמעט ואין מבלה שלא עולה עליהן ורבים עורכים תחרויות ומודדים זמן, דבר שקשה לעשות על מגלשה סטדנרטית שזמן הגלישה עליה לא עולה על כמה שניות בודדות.
"כיף לראות אנשים נהנים מהמגלשות", אומר חן. "הן המתינו זמן רב למבקרים וכולם מתלהבים מהן. לשמחתי חזרנו לפעילות מלאה מחודש יוני והמקום פתוח לקהל הרחב גם בסופי שבוע וגם במהלך השבוע. אין ספק שרואים את הלחץ, יש עלייה גדולה במספר המבקרים יחסית לחודש יוני בשנים קודמות כי אנשים רוצים להוציא קיטור ולבלות".
למרות הביקורת על מקומות ממוסחרים כמו ימית 2000, המספרים מדברים בעד עצמם. למקום ניתן להכניס עד 7,000 מבקרים, אבל לרוב ההנהלה סוגרת את השערים אחרי 5,000 כדי למנוע לחץ ותורים ארוכים. אז מה סוד הקסם של פארק המים שכולם אוהבים להשמיץ בעקבות הקטטות הרבות שצולמו בו והפכו ויראליות? כנראה בגלל העובדה שאין שני לו בישראל.
3 צפייה בגלריה
ספארק המים ימית 2000
ספארק המים ימית 2000
ספארק המים ימית 2000
(צילום: טל קירשנבאום)
"אנחנו פארק המים היחיד בארץ שיש בו מתחם ספא ענק, שכולל סאונות, חמאם טורקי ואיזור טיפולי ספא", מסביר חן. "אפשר לבוא עם הילדים ולהיכנס למסאז', אין את זה בשום מקום אחר בישראל, זה פינוק לילדים וגם למבוגרים. בנוסף, יש לנו שני מתחמי ילדים: אחד חיצוני בגודל 1,600 מ"ר, ואחד מקורה ומוצל. יש לנו גם ארבעה מתחמי מלתחות שונים שמונגשים לנכים, וזה עוד דבר שאנחנו גאים בו מאוד. לקראת הפתיחה שיפצנו את המקום בכמיליון שקלים וזה כלל שדרוג מקיף של נראות המקום, יותר צמחייה וירוק בעיניים וגם שיפוץ רציני בחדר המכונות. את זה המבקרים אמנם לא רואים, אבל יש לזה השפעה דרמטית על איכות המים ובכך גם על שמירת בריאות ציבור הרוחצים".

"רגולטור קפדני"

בשבועות האחרונים חלה התפרצות קורונה נוספת, אבל חן לא נשמע מודאג במיוחד. "אנחנו ממש לא חוששים ועובדים כרגיל", הוא אומר. "במקביל אנחנו כמובן נשמרים ושומרים על העובדים והמבלים. כרגע אין שום שינוי בהנחיות אבל אנחנו תמיד עוקבים ומקווים שלא יהיו הגבלות חדשות על מספר האנשים שניתן להכניס. נקווה שנעבור את הקיץ הזה בשלום. השיא שלנו זה יולי-אוגוסט ואם לא נעבוד בחודשיים האלו, אז לא נעבוד בכלל".
3 צפייה בגלריה
חן
חן
חן
(צילום: קובי קואנקס)
לאחר רצף של אירועים אלימים בימית 2000, ששיאם מספר קטטות ענק שתועדו, עלו לרשתות החברתיות ובזכותן הפך כיסא הפלסטיק לסמל הלא רשמי של המקום, לחן אין שום כוונה להיכנע לאלימות ומערך האבטחה של המקום נערך מראש למי שלא מסתפק בטבילה במים ומחפש צרות.
"תגברנו את האבטחה ובימים לחוצים דאגנו לעוד תוספת של מאבטחים ושוטרים בשטח", הוא מבהיר. "אנחנו ערוכים לשמור על ביטחון המבקרים ובכלל יש לנו רגולטור מאוד קפדני. בכל מה שנוגע לנוהלי משרד הבריאות, המשטרה, כיבוי אש וכדומה, הנושאים האלו נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו. כך היה תמיד ובוודאי בימים עמוסים כאלו. אנחנו פתוחים עד חג סוכות ומזמינים את כולם לבוא וליהנות".
לא פעם עלו טענות שהמחירים במקום לא זולים.
"יש המון הנחות וחשוב לבדוק לפני שבאים. כבר ערכנו ימים מרוכזים בהנחה של 50 אחוז לתושבי חולון ואנחנו מתכננים עוד ימי הנחה לתושבי העיר שבימי שגרה יש להם הנחה קבועה על סך 30 אחוז. יש גם הרבה הנחות לוועדי עובדים וארגונים, 50 אחוז הנחה לחיילים ו־40 אחוז הנחה ברכישת כרטיסיות. תמיד שווה לברר מראש. אני ממליץ בחום לבדוק לפני שמגיעים אלינו ולרכוש כרטיסים דרך האינטרנט, זה גם יותר זול בגלל ההנחות וגם חוסך זמן המתנה בכניסה כי לפעמים מגיעות קבוצות ויש תורים".
ויש גם טוויסט בעלילה: לפני שנתיים קיבלו תלמידים מחולון כרטיסים לימית 2000 וחלק מההורים השליכו אותם במחאה, בטענה כי המקום עמוס מדי. פנינו לאותם הורים וביקשנו לדעת אם יפעלו כך גם היום. לא מפתיע לגלות כי אחרי שנת קורונה קצת עומס לא מפריע לאף אחד. "לומר שאני רץ לשם בהתלהבות זה לא מדויק", אומר אב לתלמידה שהשתתף במחאה. "זה מסוג הדברים שאתה עושה בעיקר בשביל הילדים כדי שייהנו ויצברו חוויות. היום אני מחפש כל אופציה להוציא ולאוורר את הילדים. עמוס או לא, העיקר שיש שמחה ואווירה טובה. כל עוד אנשים ישמרו אחד על כבודו של השני, אשמח לבקר שם".

הפארק במספרים:

3 בריכות מבוגרים
3 בריכות ילדים
26 מגלשות גדולות (לא כולל מגלשות קטנות במתחמי הילדים)
1,000,000 שקל הושקעו בשיפוץ לקראת הקיץ
כ־400 אלף מבקרים בשנה
קיבולת מקסימלית בזמן נתון - 7,000 מבלים