מי גונב את השקיות לצואת כלבים בגן הרצל? התעלומה הזו מטרידה את עובדי מחלקת הגנים בעירייה, ומעוררת השערות בקרב בעלי הכלבים: "אמרו שאימהות לוקחות אותן לשקיות סנדוויץ' לבית הספר, זה נשמע לי מופרך אבל כבר אי אפשר לדעת למי להאמין".
2 צפייה בגלריה
(גן הרצל | צילום: קובי קואנקס)
גן הרצל בחולון הוא אחד מהגנים המרכזיים ביותר בעיר. הוא מתחיל ברחוב ויצמן, ממשיך לכיוון רחוב ההסתדרות ומסתיים באזור רחוב הופיין. בין היתר משמש הפארק בעלי כלבים שנהנים מהשטח הירוק והפתוח בלב העיר. על מנת לשמור על הפארק נקי, התקינה מחלקת הגנים בעיריית חולון התקינה 4 מתקנים לשקיות עבור צואת כלבים בפארק.
תחילה היה נראה כי בעלי הכלבים מקפידים להשתמש בהן והכל עובר כשורה, אך בחודשיים האחרונים מדווחים בעלי הכלבים כי המתקנים ריקים.
2 צפייה בגלריה
עמדת השקיות לכלבים. מי גונב?
עמדת השקיות לכלבים. מי גונב?
עמדת השקיות לכלבים. מי גונב?
(צילום: פרטי)
בבדיקה עם עובדי המחלקה עולה כי הם ממשיכים להקפיד למלא את המתקנים, אז לאן נעלמות השקיות? "מביך להודות, אבל אנשים גונבים אותן", סיפר גורם המעורה בנושא.
לטענתו, "זה קורה בכל פארק, אבל בהרצל ברגע שמכניסים שקית היא נעלמת, כאילו מישהו מוציא הכל. אי אפשר לנעול את השקיות לחלוטין, כי כל המטרה היא שאנשים יוכלו ליהנות מהן, אז אנחנו בבעיה. אין לנו איך להילחם בהם, כי מדובר בסך הכל בשקיות, אבל חבל שאנשים מקלקלים. אגב, כתוצאה מכך הרבה בעלי כלבים שבונים על השקיות ומתאכזבים משליכים את צואת הכלבים עם מפית לפח, מצד אחד טוב שהם מקפידים לנקות אחריהם, אבל מצד שני זה לא נעים, כי הריח נשאר באוויר".
בעל כלב שנוהג לטייל בפארק על בסיס קבוע סיפר כי התופעה מוכרת. "כששאלתי עובדי עירייה הם אמרו שאנשים לוקחים את זה לסנדוויצ'ים של הילדים. זה נשמע לי לא סביר שהורה עם קצת שכל והיגיון ייקח שקיות ציבוריות לצואת כלבים וישתמש בהן למזון. בכל מקרה, חבל כי הורסים לכולם ואם בעל כלב נתקע בלי שקית הוא בבעיה וכולנו סובלים מזה".