הלימודים במכון הטכנולוגי מתנהלים באופן חלקי בלבד כיוון שמרבית הסגל הזוטר שובת. המחלקה שנפגעה בעיקר מהמצב היא המחלקה לעיצוב, כיוון שמרבית המרצים הזוטרים בה שובתים והסטודנטים אינם לומדים ברצף.
במסגרת מאבק של הסגל הזוטר בכל הארץ. בהנהלת המכון אומנם לא מתנגחים במרצים, אך הוציאו להם מכתב אזהרה לאחר שהם ניסו לגייס את הסטודנטים למאבק שלהם.
1 צפייה בגלריה
(המכון הטכנולוגי חולון | צילום: אבי מועלם)
קראו עוד:
המכון הטכנולוגי HIT בחולון לא פתח את שנת הלימודים האקדמית לאחר שסגל המרצים בחרו להצטרף לשביתה של מרצי המכללות הציבוריות. לטענת השובתים, סגל המרצים הזוטר של המכון הטכנולוגי HIT המאוגד בכוח לעובדים, המחאה מתנהלת על רקע סירוב משרד האוצר להתקדם במו"מ המתקיים קרוב לשלוש שנים להשגת הסכם ארצי ראשון, שיסדיר את תנאי העסקתם של 6 אלף מרצים במכללות הציבוריות.
"מאוד התאכזבתי שהשנה לא נפתחה", סיפרה סטודנטית לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי, עמית אידלין. "זה מרגיש כמו עוד מעמסה בתקופה קשה. אני מכירה את השביתה וקראתי עליה ולכן אני כן מבינה אותם ומניחה שאם הייתי מרצה הייתי נוהגת כמוהם, אבל הטיימינג ממש קשוח כי כולם נאבקים על כל דבר היום. אני בשנה השלישית שלי וגם כשנחזור ללמוד זה כנראה יהיה בזום, אבל אנחנו אופטימיים שלפחות נחזור לסדנאות השנה".
למרות הכוונות הטובות, לא כולם אהבו את העמדה שנקטו הסטודנטים במאבק. הנהלת המכון הטכנולוגי הוציאה מכתב חריף לסגל המרצים ששובתים, לפיו הם נדרשים שלא לערב את הסטודנטים בנושא. "אני דורש מכל מרצי הפקולטה שלא לנצל את מעמדם ולערב את הסטודנטים במאבק מקצועי", כותב דיקן הסטודנטים, פרופסור דודי ראב"ד. "כל אחד ממרצי הפקולטה, מרצים תקנים ומרצים מן החוץ, ישמור את דעתו ועמדתו לעצמו".
המרצים לא הופתעו מקבלת ההודעה, אך הסתייגו מתוכנה. "ידענו שזה עניין של זמן כי בדרך כלל אגודת הסטודנטים לא מצהירה בצורה כל כך גלויה שהיא תומכת במרצים", סיפר עובד במכון. "בכל ההיסטוריה יש לסטודנטים תפקיד משמעותי במהפכות, אין שום סיבה שבמכון הטכנולוגי ימנעו את זה, במיוחד כשמדובר במאבק כל כך חשוב וצודק שנוגע לעתיד של כולנו, מרצים וסטודנטים".
מהמכון הטכנולוגי נמסר: "השביתה של הסגל הזוטר במכון היא חלק משביתה ארצית ואינה נוגעת רק למכון. חלק מהסגל הזוטר לפי בקשתם ממשיך בקיום הלימודים כסדרם".
כל העדכונים - חדשות חולון