תושבי חולון התעוררו לבוקר מתוח. לאחר שבמהלך כל הלילה נערך מצוד אחד המחבל החשוד ברצח תושבת העיר אמש (שלישי) ברחוב החשמונאים. עיריית חולון תגברה אבטחה סביב מוסדות החינוך, אך רבים מהתושבים חששו לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך.
הבוקר (רביעי) עדכנה המשטרה כי נמצאה גופה ברחוב בר כוכבא בתל אביב, ובבדיקה ראשונית עולה כי מדובר בגופת החשוד ברצח.
4 צפייה בגלריה
מזירת הפיגוע בחולון
מזירת הפיגוע בחולון
מזירת הפיגוע בחולון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אתמול (20/9) בשעות הצהרים התגלתה גופתה של אישה כבת 85 ברחוב החשמונאים בעיר. על פי הערכות כוחות הביטחון האישה נרצחה על רקע לאומני על ידי מוסא צרצור, בן 28 מקלקיליה שנכנס לישראל כחוק באמצעות אישור עבודה, ועבד באחד מאתרי הבנייה בעיר.
במהלך הלילה כוחות משטרה ערכו חיפושים נרחבים בעיר. הוצבו מחסומים, שוטרים גלויים וסמויים, מצוידים בכלבים פעלו בשטח, ומסוקים סרקו מהשמיים. המשטרה אף פרסמה את תמונתו של החשוד וביקשה מהציבור לגלות ערנות ולסייע באיתורו.

4 צפייה בגלריה
החשוד מוסא צרצור בן 28 מקלקיליה
החשוד מוסא צרצור בן 28 מקלקיליה
החשוד מוסא צרצור בן 28 מקלקיליה
(צילום: משטרת ישראל)
בשעות הערב הגיע למקום מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, ואישר כי הרקע למעשה הוא ככל הנראה לאומני וכי מדובר בפיגוע, לאחר הערכת מצב עם עיריית חולון הודיעה ראש העירייה, מוטי ששון, כי הלימודים יתקיימו הבוקר כרגיל אך הבטיח כי העירייה תתגבר שמירה באזורי מוסדות החינוך.

4 צפייה בגלריה
מזירת הפיגוע בחולון
מזירת הפיגוע בחולון
מזירת הפיגוע בחולון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

הבוקר (רביעי) התעוררו התושבים למציאות שבה המחבל טרם נתפס וחששו לחזור לשגרה.
"שמעתי סירנות וירדתי לראות מה קרה" משחזרת דיירת מרחוב צבי ש"ץ הסמוך ומוסיפה: "אמרו שמחפשים מחבל ויש פיגוע, הלב שלי נפל. רצתי הביתה ונעלתי דלתות, רק אחר כך התעדכנתי במה שקרה. כל הלילה היו כאן שוטרים, גם אנשים פרטיים יצאו לרחובות לחפש. שלחו תמונה בוואטס אפ וזה רק הלחיץ אותי יותר".
איך התחושה הבוקר?
"הבוקר אמרתי לבן שלי שהוא נשאר בבית, אין מצב שאני שולחת אותו לבית ספר כשאין להם מושג איפה המחבל. הכי קל לו להתחבא באיזה מוסד חינוכי או בחצר של בית ספר, אני לא לוקחת סיכון".
לרווחת התושבים, מעט לפני השעה 8:00 בבוקר עדכנה המשטרה כי נמצאה גופת גבר ברחוב בר כוכבא בת"א ובבדיקה ראשונית עולה כי מדובר בגופת החשוד ברצח.
משטרת ישראל קוראת לציבור לשמור על שגרת החיים, להיות עירניים ולדווח למוקד החירום 100 של המשטרה על כל אירוע חריג.

קראו גם:

4 צפייה בגלריה
הערכות מוגברת בחולון
הערכות מוגברת בחולון
הערכות מוגברת בחולון
(צילום: עיריית חולון)

מעיריית חולון נמסר כי, "לאחר האירוע המזעזע אתמול, שבו נרצחה באכזריות תושבת חולון על רקע לאומני, המשטרה, אגף הביטחון העירוני, הפיקוח והשיטור העירוני מגבירים הבוקר את מערכי האבטחה בעיר ויהיו פרוסים בכוחות מתוגברים, בעיקר באזורי מוסדות החינוך. עד שעות הלילה הקטנות קיים ראש העיר שיחות והתייעצויות עם צמרת המשטרה והוחלט לשמור על שגרה ברחבי העיר, תוך הגברת הערנות. שירותי הרווחה בעירייה יצרו כבר אתמול קשר עם בני משפחת הנרצחת ומסייעים להם בכל הנדרש. עיריית חולון ותושבי העיר משתתפים בצערה העמוק של המשפחה".
פורסם לראשונה: 07:26, 21.09.22