דיירי בניין 38 שקרס ברחוב סרלין, ודיירי בניין 36 שניזוק קשות מהקריסה, מנסים בכל כוחם לשקם את חייהם, אך לטענתם למרות ההבטחות הרבות של כל הגופים הרלוונטיים, לממן להם שכירות, לסייע בפינוי ולקדם הקמת בניין חדש, לא נראה שמישהו באמת מתייחס או מנסה לעזור להם.
4 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב סרלין בחולון. פינוי חפצים
הבניין ברחוב סרלין בחולון. פינוי חפצים
הבניין ברחוב סרלין בחולון. פינוי חפצים
(צילום: באדיבות הדיירים)
"ביום רביעי נתנו לנו כמה שעות בודדות באור יום לפנות את הדירה אבל החל מהיום (חמישי) אסרו עלינו את הכניסה לבניין" מספרת דיירת מבניין מספר 38.
"אמרו לנו שצריך ממונה בטיחות, וכשביקשנו להביא מישהו מטעמנו סרבו. במקור הבטיחו לנו שניתן לפנות עד ה-17 באוקטובר, אנשים חשבו שיש להם זמן ופתאום קיבלו הוראה חדשה מעכשיו לעכשיו. כתוצאה מכך אנשים נכנסו לטירוף ותוך כמה שעות היו צריכים להוציא כמה שיותר ציוד, כשב-36 עוד אפשר לפנות כרגיל אבל ב-38 חייבים מנוף לחפצים גדולים. לכן רק ארבע דירות הספיקו לפנות, ויש עדיין ארבע דירות שלא פינו, ואין לדעת מתי יתנו להם להיכנס", היא מספרת.
4 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב סרלין בחולון. פינוי חפצים
הבניין ברחוב סרלין בחולון. פינוי חפצים
הבניין ברחוב סרלין בחולון. לאן מפנים?
(צילום: באדיבות הדיירים)
בעיה נוספת היא שלרבים מהמפונים אין כלל מקום להעביר אליו את הציוד מהבניין המסוכן. "לא קבלנו שטח אחסון רשמי, יש כמה יוזמות פרטיות של מתנדבים אבל אי אפשר לפנות ככה את כולם. לדיירים רבים אין עדיין דירות כי העירייה, בניגוד להבטחות הגדולות ששחררה, טרם העבירה כסף".
הדיירים מספרים כי הם ממתינים לאישור משרד השיכון, אבל משרד השיכון יכול להעביר כסף רק תחת קטגוריה 'התחדשות', ועיריית חולון יכולה לשלם שכירות רק מכסף שהוקצה לשכירות, "בקיצור כל אחד מושך את החבל מצד אחר עד שהוא פשוט יקרע", אומרת אחת הדיירות.

4 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב סרלין בחולון. פינוי חפצים
הבניין ברחוב סרלין בחולון. פינוי חפצים
הבניין ברחוב סרלין בחולון. חפצים נעלמו או נגרסו
(צילום: באדיבות הדיירים)
הדיירים מוסיפים ומספרים על מה שנראה כביזה שהתרחשה במקום, למרות האבטחה שהושמה על הבניין, ונזק שנגרם לשרידי חפציהם ללא ידיעתם.
"הבטיחו שאנשים יוכלו לעבור על ההריסות, במטרה לאתר דברים שיכולים להימצא כמו תכשיטים, מסמכים חשובים או מחשבים שבורים שעדיין יש להם צ'יפ, אבל רק בדיעבד גילינו שגרסו את כל ההריסות ללא ידיעתנו", מספרים הדיירים.
"אנשים שהדירות שלהם קרסו לחלוטין היו המומים. זה אובדן עצום. גם בדירות שנהרסו חלקית היו מחדלים קשים, אנשים נכנסו לבית שלהם, ופתאום הטלוויזיה חסרה, דברים פשוט נעלמו. אם בדברים קטנים הם לא עומדים במילה שלהם, מי באמת ערב לנו שנקבל את שאר ההבטחות הגדולות?".
4 צפייה בגלריה
הריסות הבניין ברחוב סרלין
הריסות הבניין ברחוב סרלין
הריסות הבניין ברחוב סרלין
(צילום: קובי קואנקס)
הדיירים הודיעו שאינם מתכוונים לעבור על כך בשתיקה וכבר היום (חמישי) הם נערכים למחאה: "אם צריך נשרוף צמידים מול העירייה, אנחנו מתכוונים להגיע לשם יום יום עד שיתנו לנו את כל מה שהבטיחו. זה לא חוכמה להוציא כותרות גדולות ואז לשכוח מאיתנו".

מעיריית חולון נמסר בתגובה:

"לדיירים ניתנה אפשרות לפינוי חפצים החל מהשעה 07:00 בבוקר ועד לשעה 19:00 בערב. ממונה בטיחות חייב להיות מטעם הרשות המקומית וממונה מטעם הדיירים לא יכול להחליף אותו.
למרות הסיכום בין שר השיכון זאב אלקין לבין ראש עיריית חולון מוטי ששון, לפיו יעביר משרד השיכון מיליון ש"ח לטובת הוצאות תכנון הבניינים ושכירות לדיירים לתקופה מוגבלת, הודיע אתמול משרד השיכון כי יש קושי משפטי להעברת הכספים, והנושא נמצא בטיפול בעדיפות גבוהה מול משרד הפנים למציאת פתרון. יצוין, כי שירותי הרווחה של העירייה נמצאים בקשר שוטף עם הדיירים ומסייעים להם בצרכים שונים כגון מענה רגשי, סיוע כלכלי ועוד.
בתחילה אכן תוכנן לאפשר לדיירים לחפש ציוד אישי בתוך פסולת הבניין אולם, כשהתברר כי מדובר במצב המהווה סכנה בטיחותית (עצם חיפוש חפצים בין ערימות בטון הנוטות ליפול/להחליק מטה ובין ברזלי בניין חודרניים), שונתה ההחלטה. העירייה נמצאת בקשר ישיר עם ועדי הבתים ואף עדכנה אותם שלא תאפשר ביצוע של חיפוש ציוד אישי בין ערמות הפסולת. יחד עם זאת, עובדי מערך הפיקוח על הבנייה בעיריית חולון מבצעים פעולות לאיתור ציוד אישי בערימות פסולת הבניין מאחר שהם מצוידים בציוד בטיחות מתאים ויש להם ניסיון רב בהימצאות במקומות מסוג זה.
האתר היה מאובטח כל הזמן ע"י חברת אבטחה. בעיריית חולון לא התקבלו טענות מסוג זה ובמידה שאכן חסר ציוד, מומלץ לתושבים להגיש תלונה למשטרה".
לעדכונים - חדשות חולון