שנת 2020 הייתה שנת שיא במספר רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים שנהרגו בתאונות דרכים וזאת על אף הסגרים בשל מגפת הקורונה שצמצמו את כמות הנסיעה. על פי הנתונים של עמותת 'אור ירוק', בחולון חולקו 905 דוחות בשנת 2019 לרוכבי אופניים חשמליים. מדובר בירידה של 22% בהשוואה לשנת 2018 והיא העיר השמינית בכמות הדוחות שחולקו בשנה זו.
1 צפייה בגלריה
אופניים חשמליים
אופניים חשמליים
אופניים חשמליים
(צילום: באדיבות 'אור ירוק')
כמו כן, בשנת 2020 נהרגו 22 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בארץ בעוד שבשנת 2019 נהרגו 15 רוכבי אופניים חשמליים, זאת לאחר ששנת 2018 הסתיימה עם 19 רוכבים הרוגים. על מנת למגר את התופעה המשטרה מרבה לחלק דוחות לעברייני תנועה, בשנת 2019 חולקו מעל 32 אלף דוחות בגין עבירות אופניים חשמליים ברחבי הארץ, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק. מדובר בעליה של 28% בכמות הדוחות בהשוואה לשנת 2018 שבמהלכה חולקו מעל 28 אלף דוחות. ובעליה של 107% בין 2019 לכמות שחולקה בשנת 2017, אז חולקו 15,610 דוחות.
קראו גם:
העיר תל אביב-יפו מובילה במספר הדוחות שנרשמו לרוכבי האופניים החשמליים בשנת 2019 עם מעל עשרת אלפים דוחות, כאשר ירושלים נמצאת במקום השני (מעל 3,000 דוחות) ורמת גן מדורגת שלישית (מעל 2,400 דוחות). בת ים נמצאת במקום השישי, כאשר חולקו בה 1,518 דוחות בשנת 2019 לרוכבי אופניים חשמליים, מדובר בעליה של 67% בהשוואה לשנת 2018 .
אכיפת המשטרה מתמקדת בעבירת רכיבה ללא קסדה, עבירת בנסיעה על המדרכה, הרכבת נוסע בניגוד לחוק, רכיבה על מעבר החציה ורכיבה מתחת לגיל 16 על אופניים חשמליים המנוגדת לחוק.
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "בכל שנה נפגעים יותר ויותר בני אדם בתאונות עם אופניים חשמליים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכול לשבת מהצד ולהתעלם מהג'ונגל והכאוס התחבורתי שנוצר כאן ולכן חייבים לסלול שבילי רכיבה בטוחים עבור הרוכבים ובמקביל יש להוסיף עוד שוטרים ועוד פקחים שיגבירו את הנוכחות בכבישים וימנעו עבירות תנועה מסכנות חיים. בנוסף יש להגביר את המודעות בקרב הציבור לחשיבות חבישת הקסדה".