הימצאותם של תושבים רבים בבתים הביאה לעלייה בכמות הפסולת הביתית בחולון. הסיבה נעוצה בכך שאנשים צורכים יותר מזון בבית וגם מזמינים אוכל מוכן שיוצר ריבוי של קרטונים ואריזות, ובנוסף, רבים מקדימים את ההכנות לפסח, מסדרים את הבית ומוציאים חפצים לא נחוצים למיכלי האשפה וגרוטאות לרחובות. מצב זה יוצר גידול משמעותי של האשפה הן במיכלים הירוקים והן במיכלי המיחזור השונים כמו גם בטמוני הקרקע ובמתקנים לאיסוף קרטונים.
3 צפייה בגלריה
תגבור פינוי הפסולת בחולון
תגבור פינוי הפסולת בחולון
תגבור פינוי הפסולת בחולון
(צילום: עיריית חולון)
לכל זה, נוספה פעילות נוספת של עובדי אגף שפ"ע (שיפור פני העיר) והיא חיטוי המרחב הציבורי תוך מתן דגש לתחנות האוטובוס והגנים הציבוריים.
לאור זאת, כל עובדי האגף הוגדרו כעובדים חיוניים ופועלים בתפוקה מלאה ואף מוגברת על מנת לפנות את כל האשפה במועד ומניעת אפשרות של יצירת מטרדים תברואתיים בעיר. בנוסף, צוידו העובדים בציוד מגן למניעת הידבקות כמו מסכות (כפפות הן בשגרה), חוטאו משאיות האשפה, והעבודה מתבצעת הן בשעות היום והן בשעות הערב.
ובתוך כך, נמשכות העבודות לחיטוי המרחבים הציבוריים כאשר רוב העיר כבר חוטאה. בימים אלה ממשיך להתבצע החיטוי באזור התעשייה והפעילות תימשך ככל שיידרש.
ראש העירייה מוטי ששון: "העירייה עושה כל שביכולתה על מנת לשמור על שגרת החיים בתקופה לא שגרתית זו. אנו עושים מאמצים גדולים שהעיר תישאר נקייה למרות הגידול המשמעותי באשפה הביתית וההכנות לחג. אנו מבקשים מכם, התושבים, לסייע לנו בכך ולהקפיד על השלכת האשפה לתוך המיכלים, על הוצאת הגרוטאות בימים המותרים ועל חניית כלי הרכב באופן שלא יהווה חסימה למעבר משאיות האשפה".
3 צפייה בגלריה
גידור מתקני כושר בחולון
גידור מתקני כושר בחולון
גידור מתקני כושר בחולון
(צילום: עיריית חולון)
בנוסף, נעלה עיריית חולון נעלה את החצרות ומגרשי הספורט בבתי הספר וגידרה את מתקני הכושר הפזורים ברחבי העיר
אגף גנים ונוף החל לגדר בסרט סימון 55 מתחמים שבהם מתקני כושר, הפזורים ברחבי העיר. בנוסף מהותקן במקומות אלה שילוט המבהיר כי השימוש במתקנים אלה אסור עפ"י הנחיית המשטרה.
פעולה זו מתבצעת על פי הוראת המשטרה, שדרשה את סגירת כל מתקני הספורט הפתוחים, במיוחד באזור מסלול גולדה. אזורים אלה מהווים נקודת מפגש לתושבים למרות ההנחיות של משרד הבריאות האוסרות על התקהלות ודורשות מרחק של 2 מ' בין האנשים.
3 צפייה בגלריה
גידור מתקני כושר בחולון
גידור מתקני כושר בחולון
גידור מתקני כושר בחולון
(צילום: עיריית חולון)
פעולה זו הינה המשך לסגירת החצרות ומגרשי הספורט בבתי הספר, המשמשים בימי שגרה את הקהילה לפעילות ספורטיבית בשעות אחר הצהריים. הסגירה נעשתה על מנת למנוע התקהלות של ילדים ובני נוער במקומות אלה.
מעיריית חולון מזכירים שוב כי יש לקיים את הנחיות משרד הבריאות ולהימנע מלצאת מהבית עד כמה שניתן למעט ליציאה לעבודה במסגרת התקנות, רכישת מזון ותרופות או שירות חיוני אחר. פעילות ספורט מותרת במסגרת מצומצמת וכך גם יציאה להתאווררות לזמן קצר