המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה כתב אישום חמור נגד רכז חקירות בתנועה במרחב לכיש, ז'ק בן זכרי מאשקלון. בכתב האישום נטען כי בן זכרי עשה רווח כספי על ידי תיווך בין מעורבים בתאונות לעורך דין שייצג אותם תוך כדי שיבוש הליכי חקירה. בנוסף הוא מואשם בקיום קשרים בעלי אופי מיני עם נשים שהיו מעורבות בתאונות דרכים כחשודות או כנפגעות.
3 צפייה בגלריה
חוקר אשה
חוקר אשה
(צילום המחשה: Shutterstock)
על פי כתב האישום, הייתה לבן זכרי שיטת פעולה: הוא נהג לפנות לנהגות שהיו מעורבות בתאונות דרכים והציע לסייע להן בחקירה המשטרתית, בין היתר על ידי שכירת שירותיו של עורך דין מטעמו. הפרשה נחשפה לאחר שאחת המעורבות חשדה במעשיו של השוטר ופנתה למח"ש.

"עורך דין בחצי מחיר"


בכתב האישום נטען כי בן זכרי הבטיח לסייע לנהגת במהלך החקירה של התאונה בה הייתה מעורבת. הוא הציע לה לטענתה "עורך דין בחצי מחיר שעבד פעם בתביעה המשטרתית ומכיר את כולם". על פי כתב האישום השוטר הבטיח לנהגת כי "התיק ייסגר לפני שיגיע לכתב אישום". במהלך שיחת ועידה שנערכה בין הנהגת, בן זכרי ועורך הדין התעורר חשדה והיא פנתה למח"ש. החוקרים הנחו אותה להמשיך את הקשר עם בן זכרי ולהקליט אותו כשהוא מתדרך אותה לפני כניסתה לחדר החקירות.
במקרה אחר, מאוקטובר 2018, פנה בן זכרי לנהגת שהייתה אחראית על פי החשד לתאונת דרכים, וציין בפניה כי "חבל שמקרה כזה יגיע לבית משפט". על פי כתב האישום הוא מסר לה מספר טלפון של עורך דין המקורב אליו שדרש ממנה שכר טרחה בגובה 7,000 שקלים. כשהנהגת לא יצרה קשר עם העורך דין, הוא עדכן את בן זכרי וביקש ממנו ללחוץ עליה בתואנת שווא כי רישיונה עלול להיפסל ל־60 יום.
לכתב האישום צורפה התכתבות בין השניים, בה כתב עורך הדין: "נראה שהיא שיחקה לנו אותה, לא עונה ומתעלמת". בן זכרי השיב: "מזמן אותה. נפתח לה תיק". מספר ימים לאחר מכן נחקרה אותה נהגת באזהרה.

3 צפייה בגלריה
ניידת משטרה בזירת תאונה
ניידת משטרה בזירת תאונה
(צילום המחשה: עמית שאבי)

כתב האישום מתאר מקרה נוסף של שלילת רישיונה של מעורבת בתאונת דרכים וחקירתה באזהרה. לאחר התאונה, שאירעה באפריל 2017, הציע בן זכרי לנהגת לשכור עורך דין ש"הם עובדים איתו". לאחר הסכמתה הוא הודיע לנהגת כי שכר הטרחה יעמוד על 4,000 שקלים. בכתב האישום נטען כי בן זכרי דאג לכך שייחתם הסדר טיעון בין הנהגת למחלקת התביעות המשטרתית. עוד נטען כי הוא הנחה את הסניגור לגבות מהנהגת תוספת מע"מ במידה והיא תבקש חשבונית.
באירוע אחר באותה שנה נחקרו בעל ואישה במעורבות בתאונת דרכים קטלנית. בן זכרי שיתף את חברו עורך הדין בראיות שנראו בסרטון מהתאונה, וביקש ממנו "שייקח אותו בחשבון" בשכר הטרחה.

קשר מיני תמורת מידע


בנוסף מיוחסות לרכז החקירות עבירות של קיום יחסים אינטימיים עם נשים שפגש בתחנה בזמן שהתיקים בעניינן מצויים בחקירה. עם אחת מהן, שהייתה חשודה בגרימת תאונה, קיים בן זכרי קשר אינטימי במהלכו עדכן אותה שהתיק נגדה נסגר.

3 צפייה בגלריה
אישה עצובה
אישה עצובה
ספגה את הערותיו המיניות כדי לקבל מידע
(צילום המחשה: ShutterStock)

אל כתב האישום צורפו התכתבויות בין השוטר לחשודה אחרת, בהן כתב לה: "מה את לובשת? באה למים? איזה חוטיני". האישה טענה כי הסכימה "לספוג" את הערותיו המיניות של השוטר כדי לקבל מידע בתיק החקירה נגדה.
באירוע נוסף שצוין בכתב האישום רקם בן זכרי קשר עם נפגעת בתאונה. בן זכרי התכתב עם האישה וביקש שתשלח לו תמונות ללא בגדים וש"תהיה נועזת". במהלך הקשר ביניהם עדכן אותה בזהותו של החשוד וציין בפניה כי ביקש מהתובע המשטרתי לזרז את הטיפול בתיק. בכתב האישום נטען כי רכז החקירות ביקש "שוחד (תמונות אינטימיות, ש.ח) בעד פעולה הקשורה במילוי תפקידו".
עו"ד רובי גלבוע, סניגורו של השוטר, מסר בתגובה: "נראה שרשויות התביעה הפכו עבירות משמעתיות גרידא לכתב אישום פלילי שלא לצורך. נתמודד עם האישומים בבית המשפט ונעמיד אותם בפרופורציות הנכונות".

קראו גם: