חברת "דיאז" למכירת כלי נגינה בראשון לציון תובעת את השחקן והמוזיקאי איתי לוקץ' בטענה שניצל את כוחו הציבורי ברשתות החברתיות, בכך שפתח קבוצת פייסבוק נגד החברה במטרה לפגוע בה ובעובדיה בפני קהל עוקבים גדול. החברה תובעת מלוקץ' פיצוי כספי בסך של 150 אלף שקלים.
2 צפייה בגלריה
הראפר איתי לוקץ'
הראפר איתי לוקץ'
הראפר איתי לוקץ'
(צילום: עמוד הפייסבוק)
"דיאז" מנהלת חנות כלי נגינה וציוד נלווה ברחוב לזרוב בעיר וכן אתר אינטרנט דרכו נמכר ציוד לציבור הרחב. החברה קיימת מזה כ־30 שנה ולטענתה בנתה לעצמה שם טוב וקהל לקוחות נאמן. לטענת החברה, הנתבע איתי לוקץ' שמוגדר כבדרן, זמר ושחקן העוסק גם בביקורת על מסעדות ומגדיר את עצמו כידוען רשת שמוביל 80 אלף עוקבים, ניצל לרעה באופן ציני את כוחו ברשת החברתית כדי להשמיץ ולפגוע בחברה ובעובדיה.
בכתב תביעת לשון הרע שהוגש השבוע בבית משפט השלום ראשון לציון, נטען כי ביום 22 באוקטובר 2020, פנה טלפונית הידוען לוקץ' לחנות "דיאז" והחל בתהליך רכישה של סדרת מוצרים. כן נטען כי התקיימו סדרה של שיחות ענייניות בין לוקץ' לעובדי החנות כדי לבצע הזמנה וכן שיחות בירור לגבי מועדי הגעת המשלוח. ב־10 בדצמבר 2020, סופקה הסחורה ללוקץ'. באותו יום, טוענת החברה באמצעות עו"ד שי ארז, פנתה לחנות אשתו של לוקץ', הילה חלואני, בשיחת טלפון בה ביקשה לברר מספר פרטים לגבי המשלוח שסופק.

2 צפייה בגלריה
לוקץ' בפינת הטיקטוק שלו
לוקץ' בפינת הטיקטוק שלו
לוקץ' בפינת הטיקטוק שלו
(צילום: טיקטוק)

על פי הנטען, שיחה זו התנהלה בטון נעים ולא הייתה דרישה מצד חלואני להחזרת סחורה, אם כי היו לה שאלות לגבי פריטים מן ההזמנה. לאחר מכן, נטען, התקשר איתי לוקץ' ודיבר עם מנהל החנות. בשיחה זו, טוענת החברה, טען הידוען כי דיברו באופן בלתי הולם לאשתו בשיחה הקודמת, וכן טען כי יש תקלה בסטנד למיקרופון כי רגליו אינן נפתחות. "הנתבע הזהיר ואיים כי יש לו 80 אלף עוקבים ברשת וכעס על הרצון לסייע בפתרון הבעיה וניתק חד־צדדית את השיחה". באותה שיחה אמר לוקץ', בין היתר..."אל תגיד לי לא לא, אני יש לי 80 אלף עוקבים...".
עוד באותו יום, טוען עו"ד ארז, ברגע שלא קיבל יחס כפי שרצה בתור אישיות חשובה, בחר לוקץ' להקים קבוצת פייסבוק הנקראת "נפגעי דיאז כלי נגינה בע"מ" במטרה להשמיץ את החברה, אליה הזמין בפרסומים שונים לקוחות בלתי מרוצים של דיאז לבוא להתלונן על החברה ועובדיה. "הידוען העלה במסגרת קבוצת פייסבוק שפתח סדרת טענות כוזבות ומטעות לגבי היחס והשירות שקיבל מדיאז", נטען.

("אייל שני" של לוקץ')

קראו גם:

החברה ציינה בכתב התביעה כי כוחו של ידוען אינו מקנה לו זכויות יתר ואינו מתיר לו להשמיץ ולפגוע במכוון בעסקים אחרים מכל סיבה שהיא. "העובדות שהעלה הנתבע אינן נכונות ומשמיצות באופן בוטה ומוגזם את דיאז ועובדיה בפני ציבור רחב ברשת הפייסבוק".
לוקץ' מסר בתגובה: "כל מה שאמרתי היה נכון ונתראה בבית משפט".