1 צפייה בגלריה
מרכז סאדאב | צילום: קובי קואנקס
מרכז סאדאב | צילום: קובי קואנקס
מרכז סאדאב | צילום: קובי קואנקס
בחודשים האחרונים החלו בעלי זכויות ועסקים במרכז סאדאב בשכונת בן גוריון בחולון לקדם תוכנית פינוי־בינוי למתחם, שכללה הקמת בנייני מגורים, מרכז מסחרי חדש וביטול הגינה הסמוכה לטובת כביש ומעבר תת־קרקעי לחניון. אולם השמועות על התוכנית עוררו התנגדות מצד מספר גורמים, ולהכרזה על ביטולה. בעלי העסקים מבהירים שאין מוצא אחר מלבד תוכנית חלופית.
מוקדם יותר החודש, התעוררה מהומה גדולה בפגישה בין בעלי העסקים. חלק מבעלי הזכויות טענו כי התמורה שהתוכנית מציעה להם אינה מספיקה, בעלי עסקים ותיקים ששוכרים חנויות טענו כי אחרי שנים של נאמנות זורקים אותם ללא פיצוי ראוי והשכנים בבניינים הסמוכים איימו כי יפנו לבית המשפט בטענה כי איכות חייהם תיפגע מהמתחם הענק והגבוה.
זמן קצר לאחר מכן הוציאה עיריית חולון הבהרה: "מדובר ביוזמה פרטית של בעלי החנויות במרכז סאדאב, שפנו למנהל ההנדסה בעיריית חולון באמצעות משרד אדריכלים והציעו להרוס את המרכז המסחרי הקיים ולבנות במקומו קומפלקס חדש. הקומפלקס המוצע כולל שטחי חנויות, משרדים, מגורים, שטחים מובנים לצורכי ציבור, חניון תת־קרקעי ופארק שכונתי. כבר בראשית הדרך הובהרה עמדתו של מנהל ההנדסה, כי התוכנית המתארת לעיר לא סימנה את המקום כמוקד להתחדשות, אולם מאחר שמדובר במרכז שכונתי, חשוב שיוכל לתת לתושבי השכונה מגוון שירותים. גם לאור מצבו הפיזי של המבנה, יש מקום לבחון התחדשות שכזו". בהמשך הסבירה העירייה כי אם תוגש תוכנית לאישור, יילקחו בחשבון כל צורכי השכונה ותושביה.
בשלב זה נראה כי לאור ההתנגדות הגדולה מכל הצדדים התוכנית תבוטל. דיירי הרחובות הסמוכים אמנם נושמים לרווחה, אך נראה כי בעלי העסקים חוששים: "שילמנו כסף לפני שנתיים עבור שיפוץ ומעלית ובינתיים התוכנית הוקפאה בגלל המחשבות על פינוי־בינוי. המבנה הזה קורס, חייבים לעשות משהו בדחיפות. שנה שעברה היה הרבה רעש אחרי שילד נפל מתקרה מאולתרת אבל אנשים לא מבינים שתביעות ביטוח במבנה הזה זה לא דבר חדש, כל פעם נפצעים קשישים ואנשים נחבלים מהמצב הרעוע של המבנה. המבנה במצב רע ובעלי הזכויות יהיו חייבים למצוא פתרון".