2 צפייה בגלריה
פרופסור יעקובוב. שנה של שינויים דרמטיים | צילום: קובי קואנקס
פרופסור יעקובוב. שנה של שינויים דרמטיים | צילום: קובי קואנקס
פרופסור יעקובוב. שנה של שינויים דרמטיים | צילום: קובי קואנקס
למרות הטונים הצורמים ואיומי השביתה על רקע מאבקי ועדי העובדים במכון הטכנולוגי, המוסד האקדמי פתח השבוע את שנת הלימודים כסדרה עם מספר שיא של 4,500 סטודנטים.
אלו ימים מרגשים למכון, בקרוב יפעלו במקום מעונות סטודנטים, מתנהלים מגעים לאישור תואר חדש לטכנולוגיות רפואיות שטרם נלמד בישראל והמאמצים לקבלת הכרה כאוניברסיטה נמצאים בעיצומם.
"כמתמטיקאי אני אוהב לדייק", אומר נשיא המכון, פרופסור אדוארד יעקובוב, "המכון הוקם לפני כ־50 שנה ומעולם לא הוגדר כמכללה, אלא כמכון ללימודי הנדסה, בדיוק כמו הטכניון שמוגדר כמכון. היום הסגל כולל 150 מרצים בכירים ו־33 פרופסורים, יש לנו מרכזי מחקר ומעבדות להכשרת בוגרים לתעשייה, שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות בחו"ל ועוד ולכן אנחנו משוכנעים שהגיע הזמן לחשוב כיצד ניתן לקבל את ההכרה ופועלים בנושא בתיאום מלא עם המועצה להשכלה גדולה.
"לפני מספר ימים השתתפתי במפגש מרגש של הבוגרים הראשונים, והם סיפרו שחזונו של פנחס איילון היה שהמכון יהפוך לאוניברסיטה למקצועות הטכנולוגיה", אומר יעקובוב ומוסיף: "זה כמובן תהליך, אך ככל שאנחנו פועלים להתקדם לרמה בינלאומית כך אנחנו משפרים את המקום. במקביל אנחנו גם מקדמים את הפקולטה להנדסה, ופועלים גם בתחום הרפואה הדיגיטאלית, אנחנו בדרך לאישור תוכנית פורצת דרך לתואר ראשון בטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה שנתמכת על ידי בתי החולים. מדובר בתואר שמכשיר סטודנט להיות אנליסט של 'דטא רפואית', תחום שרופאים מתקשים להתמודד איתו אם לא למדו טכנולוגיה, וכמובן שהתואר גם יתאים לסטודנטים ששואפים להמשיך לרפואה".
2 צפייה בגלריה
פרופסור יעקובוב| צילום: קובי קואנקס
פרופסור יעקובוב| צילום: קובי קואנקס
פרופסור יעקובוב| צילום: קובי קואנקס
אך לא רק בתחום האקדמי המכון מתרחב, אלא גם במבנים. כאמור, על פי הצפי, בחודש פברואר ייפתחו לראשונה מעונות במקום. "מסיבות טכניות הסאגה הזאת נמשכה 15 שנה אבל התוכנית יוצאת לדרך ואנחנו צופים שב־2020 נחגוג את פתיחת המעונות, שבהם יהיו 472 מיטות. זה פותח את המכון לקהלים שונים, סטודנטים מחו"ל, סטודנטים ממזרח ירושלים וגם מגזרים שתלויים במגורים כמו סטודנטים בדואים. קמפוס אוניברסיטאי יחיה את העיר. נהפוך את חולון לעיר של סטודנטים. מאוד חשוב לנו להיות חלק מהעיר, בגלל זה אנחנו מפעילים תוכניות בבתי הספר בחולון ומעודדים את תלמידי התיכון באיזור לבוא ללמוד כאן".
בכל הנוגע למשבר עם ועדי העובדים במכון, הנשיא ממהר להרגיע את הרוחות: "כבר חתמנו על הסכם עם הוועד הבכיר ואנחנו מקיימים מגעים גם עם הזוטר בתקווה לסגור הכל מול האוצר בהקדם. אנחנו יד ביד איתם ותמיד מעדכנים את אגודת הסטודנטים. אני אופטימי וחשוב לי שלכל עובדי המכון יהיו את התנאים הכי טובים אבל צריך להבין שיש אילוצים של הרגולטור".