1 צפייה בגלריה
תחבורה ציבורית. המחשה | צילום: איילת רוטה-גבאי
תחבורה ציבורית. המחשה | צילום: איילת רוטה-גבאי
תחבורה ציבורית. המחשה | צילום: איילת רוטה-גבאי
השבוע הושקה תוכנית חדשה לתחבורה ציבורית בסופי השבוע, הבשורה הרעה לתושבי חולון: העיר לא מצטרפת כרגע ליוזמה.
עפ"י התוכנית, אליה הצטרפו כבר תל אביב, גבעתיים, הרצליה, רמת השרון וקריית אונו, עד סוף שנת 2019 יפעל במטרופולין גוש דן מערך היסעים בסופי השבוע, כאשר רשת הקווים הבין- עירונית תחבר בין הערים, על מנת לייצר רשת תחבורה מטרופולינית אפקטיבית ומשלימה לתחבורה הציבורית שפועלת בימי חול.
רשת הקווים שצפויה לספק פתרון תחבורתי לכארבעה מיליון תושבי המטרופולין בסופי שבוע תתבסס על מערך שיכלול כ-7 מסלולים ויפעל לאורכן ולרוחבן של הערים במטרופולין, תוך מתן דגש על נגישות טובה ותדירה אל מרכז הערים ובין השכונות השונות, בשעות בהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה. תדירות ולו"ז מדויק יקבעו תוך שיתוף פעולה בין הרשויות השונות ובהתאם לצרכים התפעוליים.
בשלב זה השירות יהיה ללא עלות ונוסעים יוכלו לבצע החלפות בין קווי הרשת. מידע זמן אמת לגבי זמן הגעה מדויק לכל תחנה יועבר למשתמשים דרך האפליקציות הנפוצות.
ראשי הרשויות שכבר הצטרפו פועלים רבות על מנת לצרף לרשת ערים נוספות, מתוך הנחה כי הרחבת מערך ההיסעים ישפר את נגישות התושבים במרחב, ויקטין את התלות ברכב הפרטי בסופי שבוע, אך נראה כי דווקא בחולון ובבת ים המערך החדש לא מצא אוזן קשבת.
נכון לעכשיו, ראש עיריית חולון, מוטי ששון וראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, לא מעוניינים לקחת חלק בתוכנית החדשנית.
יש לציין שבחולון נעשו בעבר מספר ניסיונות לתחבורה ציבורית בשבת, בין היתר קידמה סיעת 'צעירים' את קו "שבוס" במסגרת השתתפות חברות באגודה, עיריית חולון הפעילה קווים בחודשי הקיץ ואף אושר מרכז להפעלת מוניות שירת שאינו אוסר פעילות בשבת, אך למרות זאת טרם החלה לפעול תחבורה ציבורית סדירה בסופי שבוע.
גם בבת ים אושר מכרז דומה למוניות שירות, שבעקבותיו בוטל אוטובוס השבת שפעל בעיר. אך גם כאן, ובעיקר לאור התנגדות חריפה מצד גורמים דתיים הטוענים שמהלך שכזה מהווה הפרה של הסטטוס קוו, לא פועלת ולא צפויה כרגע להתחיל לפעול תחבורה ציבורית סדירה בסופי השבוע.
לא נותר לתושבי חולון ובת ים אלא לתהות: מדוע ראש הערים שלהם מסרבים לקחת חלק בפתרון מהיר שיכול לשנות את פני התחבורה באזור?
מעיריית חולון נמסר: "הנושא נמצא בשלבי בדיקה לעומק מול עיריית תל אביב ולאחר בדיקת כלל המשמעויות תתקבל החלטה. יצוין, כי זה למעלה מעשור שעיריית חולון מפעילה קו לילה בחודשי הקיץ בלילות שישי מחולון לתל אביב ובחזרה לטובת התושבים המבקשים לבלות בתל אביב".
תגובת עיריית בת ים תתפרסם כשתתקבל.