2 צפייה בגלריה
עבודות הרכבת הקלה בבת ים וחולון | צילום: קובי קואנקס
עבודות הרכבת הקלה בבת ים וחולון | צילום: קובי קואנקס
עבודות הרכבת הקלה בבת ים וחולון | צילום: קובי קואנקס
בימים אלה עובדת חברת נת"ע במקביל על הקמת מסילות הרכבת הקלה בבת ים ובחולון. בבת ים עובר הקו האדום ברחובות מרכזיים כמו העצמאות, יוספטל וקוממיות, בחולון עובר הקו הירוק ברחובות מרכזיים כמו שדרות ירושלים, קוגל וסוקולוב.
בזמן שבחולון חברת נת"ע טרם התחייבה למועד פתיחת הקו, אך הערכות נוטות לכיוון שנת 2024, בבת ים קיימת ציפייה שכבר ב- 2021 יחל הקו לפעול. מאז החלו העבודות סובלים תושבי שתי הערים מחסימות כבישים, שינויים בתנועה ובהסדרי החנייה, אבק ובעיקר: רעש חזק ובלתי פוסק של עבודות ליליות.
אין ספק שמדובר בפרויקט חשוב שצפוי לשפר בעתיד את מצב התחבורה במטרופולין כולו, אך תושבי שתי הערים מתריעים כי הפרויקט הלאומי מתנהל בעצלתיים על חשבון הפגיעה באיכות חייהם.
2 צפייה בגלריה
הנה באה העבודה על הרכבת | צילום: קובי קואנקס
הנה באה העבודה על הרכבת | צילום: קובי קואנקס
הנה באה העבודה על הרכבת | צילום: קובי קואנקס
"כל כמה שבועות אני שומעת עבודות בלילה אבל ביום בקושי עובדים כאן", מסבירה סמדר בר לב, דיירת משדרות ירושלים בחולון, ומוסיפה: "אנחנו יודעים איזה גיהנום מחכה לנו, רואים איך בתל אביב הפכו את כל העיר, אז למה הם לא מזדרזים? למה במשך ימים שלמים אין כאן אפילו לא פועל אחד? נראה לי שבגלל שלנת"ע אין תחרות היא מתנהלת כמו מונופול ולוקחת את הזמן, הרי לא יפטרו אותה ויחליפו אותה בחברה האחרת, אז אין לה אינטרס להיות יעילה".
גם ברחוב בלפור בבת ים מצביעים על בעיה דומה ומתקשים להאמין שהעבודות יסתיימו תוך שנה וחצי. "כל הרחוב שלנו הפך לאתר בניה, מלא לכלוך ואבק, אנחנו חיים בכאוס, וכשיש עבודות לילה גם אסור להחנות כאן, מה שמחמיר עוד יותר את מצוקת החנייה", מתאר את המצב תושב הרחוב ומדגיש: "רכבת קלה היא דבר חשוב, אבל אם זה כל כך חשוב למה כל הלילה קודחים ובבוקר דממה? לאיפה נעלמים הפועלים? אם יש אינטרס ציבורי לקדם את זה אז שיביאו מאה פועלים שיעבדו במקביל כל היום וכל הלילה, ויסיימו עם זה".
התושב מפנה את הטענה גם לעיריית בת ים ואומר: "היא צריכה לדרוש מנת"ע לוח זמנים יותר לחוץ, רק ככה דברים יזוזו. כל יום שמורחים את הזמן מרחיק את תאריך סיום העבודות ואני לא מאמין לרגע שהם אכן יסיימו לקראת 2021, זאת אשליה שמוכרים לנו".
מעיריית חולון נמסר כי, "אין מגעים לתיאום בין עיריית חולון לבין נת"ע והעירייה הגישה בעניין זה עתירה לבג"צ".
מעיריית בת ים נמסר: ״הנהלת העיר פועלת כל העת מול חברת נת״ע ומשרד התחבורה שמבצעים את העבודות, כדי לתקן את מה שעוד אפשר בנוגע למהירות העבודה, החניות ובעיקר בנוגע לבטיחות. חשוב לזכור כי ההסכמים מול נת"ע ותוואי העבודות אושרו בעשור הקודם.
בהתאם לכך, ומכיוון שלא ניתן היום לשנות את ההחלטה מלפני עשור, הנהלת העיר החדשה פועלת על מנת לצמצם את הנזק. בין היתר הצליחה הנהלת העיר להפחית את שעות עבודות הלילה, לצמצם סגירת כבישים, ולהביא לביטול הנת״צ בצומת הרחובות בלפור-פרלשטיין שאושר בצורה רשלנית בעבר.
אנו מאמינים שההתעקשות של הנהלת העיר כיום לשמירה על האינטרס של התושבים, יחד עם שיתוף הפעולה החשוב עם חברת נת״ע, יביאו לסיום מהיר של עבודות הרכבת הקלה בתוך כשנה וחצי".
מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "העבודות להקמת הקו האדום בבת ים והקו הירוק בחולון מתקדמות לפי התכנון. אנחנו עושים כל מאמץ לצמצם את ההפרעות לתושבים ככל הניתן".