בישיבת המועצה האחרונה, אישרה מועצת העיר חולון תקציב בלתי רגיל בסך 750 אלף שקל עבור צביעת מוזיאון העיצוב.
לנוכחים קשה היה שלא להרים גבה לאור הסכום הגדול שמיועד לצביעת המוזיאון, על כן אין פלא שחברי סיעת 'חולון מתחדשת' בראשות שי קינן התנגדו למהלך.
בין היתר אמר קינן כי לא יתכן שאת צביעת המוזיאון עיריית חולון תתקצב ב750 אלף שקל, כאשר כל תנועות הנוער בעיר מתחלקות בשליש מסכום זה. למרות ההתנגדות התקציב אושר, יש לציין כי זאת אינה הפעם הראשונה שצביעת המוזיאון עולה לדיון.
1 צפייה בגלריה
קרדיט תמונה: יעל פינקוס
קרדיט תמונה: יעל פינקוס
קרדיט תמונה: יעל פינקוס
כבר בשנת 2016 אושר תב"ר על סך חצי מיליון על מנת לצבוע את המבנה, בחודש מרץ 2018 התקבלה בקשה נוספת להגדיל אותו בעוד 200 אלף שקל כיוון שהעבודה והצבע יקרים וכעת אושר תקציב בסך 750 אלף שקל סך הכל.
לשם השוואה, צביעה של בניין מגורים שלם עולה פחות מ50 אלף שקל. כעת נשאלת השאלה מדוע צביעת המוזיאון דורשת תקציב כל כך גדול?
את מבנה מוזיאון העיצוב עיצב האדריכל רון ארד והוא בנוי מרצועות פלדת קוטן, פלדה שמחלידה רק בחלקה החיצוני ולא הפנימי וכך נשמרת טוב יותר ולא מפתחת קורוזיה.
הפלדה הייחודית יוצרה ויובאה מאיטליה ומשם גם נרכש הגוון המיוחד שבו היא צבועה שמחירו כמובן אינו משתווה למחיר צבע סטנדרטי.
"כשבנו את המקום מישהו לא חשב לטווח הרחוק והחליט לאשר צבע יקר שמיובא מחו"ל", מסביר גורם המעורה בעניין. "הרי 750 אלף שקל לצבע זה טרוף, במצבים כאלו הקונסטרוקציה שנבנית סביב המבנה היא העלות הגבוה, אבל כאן גם הצבע עצמו העלה את המחיר באופן משמעותי וזה מגיע מכיס העירייה".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מבנה מוזיאון העיצוב הוא ייחודי בעולם וצביעת מעטפת הקורטן החיצונית שלו דורשת טיפול בצבע מיוחד, אחת לכמה שנים, וזאת בהתאם להנחיות האדריכל הבינלאומי רון ארד, שתכנן את המבנה, וכדי לתחזקו ברמה המיטבית. הצביעה הסתיימה לפני כשנה, כאשר מועצת העיר אישרה בעבר סך 700,000 ש"ח עבור צביעת המבנה ובישיבתה האחרונה אישרה ניוד של 50,000 ש"ח מתב"ר אחר שכבר אושר בעבר. מדובר בעניין פורמלי של העברה בין תקציבים ואין מדובר בתוספת כספית".