3 צפייה בגלריה
'נתי' בפעולה. "עוזרת לילדים אחרים להגשים את עצמם" | צילום פרטי
'נתי' בפעולה. "עוזרת לילדים אחרים להגשים את עצמם" | צילום פרטי
'נתי' בפעולה. "עוזרת לילדים אחרים להגשים את עצמם" | צילום פרטי
אם אתם הורים לילד או ילדה מתחת לגיל שש, אתם ככל הנראה מכירים את 'נתי, הגעתי, הופעתי', כוכבת ילדים שפרצה לחייהם ביחד עם הגל הגדול שכולל את 'מיכל הקטנה' או 'מיקי'. אך לא רבים מכירים את הילדה והאישה שעומדות מאחורי השחקנית, עינת מדני, או יודעים על המהפך האדיר שהיא חוותה בחייה. "בניתי דמות שהיא בעצם פסקול חיי", היא אומרת, "דמות שמעבירה לילדים מסרים אמיתיים, לא פייה או גיבורת־על שמוכרת אשליה ופנטזיה, אלא ילדה שחווה דברים ומשתפת את הילדים האחרים".
חופש אמיתי
מדני (35) אם לשניים ונשואה לאייל, גדלה בבת ים למשפחה קשת יום בת שבע נפשות. "אף פעם לא הייתי מהילדות האלה שהיו מסתכלים עליהן ואומרים 'היא תהיה שחקנית או כוכבת'", מספרת מדני על ילדותה כילדה מופנמת, כהגדרתה. "לא הייתי מסוגלת לדבר או לשיר, אבל כן אהבתי מאוד לצפות בהופעות של כוכבי ילדים. בגיל שש התחלתי ללמוד לרקוד, וכתלמידה בבית ספר 'יצחק שדה' ואורט 'רמת יוסף', הייתי משתתפת בתחרויות לכישרונות צעירים וזכיתי לרוב במקומות הראשונים".
בעזרת הריקוד, היא אומרת, משהו בה השתחרר. "כשהייתי בת עשר נסענו לחופשה המשפחתית היחידה שלנו כמשפחה, באילת. מצאתי את עצמי מרותקת לצוות הבידור של המלון עד שהחלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות כשאהיה גדולה. לכן, מיד לאחר שהשתחררתי מהצבא ירדתי לאילת להיבחן לצוות בידור והתקבלתי כבר ביום הראשון".
מבחינת מדני לא היה מדובר רק בקרש קפיצה מקצועי אלא גם הפעם הראשונה, לטענתה, שבה חשה הקלה עצומה. "גדלתי בבית שהיתה בו אווירה מאוד קשה", היא מספרת, "ובאותה הרגע הרגשתי שכל כובד המשקל הזה יורד לי מהכתפיים".
תסבירי.
"לא ידענו אף פעם לאיזה בית אנחנו חוזרות ומה צפוי להיות שם, בעקבות המתח בין ההורים. עד שבגיל 15 המשאלה שלי התגשמה ואבא עזב את הבית, כחלק מהליך גירושים ביניהם".
אך יחד עם ההקלה הגדולה שחשה מדני, היא נאלצה גם לעזור בכלכלת הבית. "כבר בגיל צעיר עבדתי בניקוי מדרגות, בייביסטר, בורגר ראנץ' ועוד. "כילדה תמיד דאגתי לשלומה של אמא שתמיד נטלה חלק בתשלומים השוטפים. המעבר לאילת היה בעצם הפעם הראשונה בחיים שלי שהרגשתי מהו חופש אמיתי".
3 צפייה בגלריה
'נתי'. "הילדה שעומדת על השולחן" | צילום: שרון יצחק
'נתי'. "הילדה שעומדת על השולחן" | צילום: שרון יצחק
'נתי'. "הילדה שעומדת על השולחן" | צילום: שרון יצחק
הדרך לדמות
כחלק מצוות הבידור באילת, מדני פרחה. "האמינו בי והציעו לי מגוון של תפקידים ראשיים בהצגות והילדים החזירו לי כל כך הרבה אהבה שנתנה לי ביטחון. אמנם התפקיד היה מסביב לשעון וקיבלתי עבורו שכר מינימום, אבל מבחינתי הייתי בעננים מכל גילוי של אהבה".
היא הבריקה עד כדי כך שבסופו של דבר היא קיבלה הצעה לניהול צוות הבידור במלון, אך נפצעה בעת ריקוד באחת ההופעות ונאלצה לעזוב ולשוב לבית אמה. "אני יודעת שכלום לא קורה סתם, אבל עדיין חוויתי שבר", מודה מדני, "תמיד ידעתי להסתכל על חצי הכוס המלאה. אספתי את עצמי מחדש והתחלתי לעבוד בחברת אשראי, במקביל ללימודי משחק וכמה תפקידים בהצגות ילדים ומבוגרים".
האפיזודה בחברת האשראי נמשכה שבע שנים, בהן הצליחה לממן לעצמה תואר במינהל עסקים, חינוך והוראה, אך ביום שהציעו לה להיות מנהלת מחלקת השיווק, אמרה לעצמה מדני "אין מצב", והחליטה שלא לוותר על החלומות שלה. "עזבתי את העבודה ונשארתי בבית במשך שנה שלמה שבה גידלתי את הילדים שלי ובניתי את הדמות של 'נתי, הגעתי, הופעתי'".
איך זה התחיל?
"הדבר הראשון היה שיר שכתבתי, שמלווה את דמותי, שהוא בעצם פסקול חיי. ואז יצרתי את הדמות שמעבירה לילדים מסרים אמיתיים, לא פייה מהאגדות או גיבורת־על שמוכרת אשליה ופנטזיה, אלא ילדה שחווה דברים ומשתפת את הילדים האחרים".
3 צפייה בגלריה
מדני. "מברכת על כל תמונה וסלפי שמבקשים ממני" | צילום: פרטי
מדני. "מברכת על כל תמונה וסלפי שמבקשים ממני" | צילום: פרטי
מדני. "מברכת על כל תמונה וסלפי שמבקשים ממני" | צילום: פרטי
איך זה מסתדר עם הילדה המופנמת שהיית?
"זה בדיוק התיקון שלי. כילדה לא שיתפתי לעולם מה עובר עלי והיום אני מעבירה את הכל דרך הומור ומשחק, מסרים שאומרים בעצם שמותר לטעות ולתקן. לא סתם בחרתי בדמות של ילדה בת שש. זה בעצם הגיל שבו יש לי את הזכרונות הראשונים כילדה, של החוויות הקשות בבית, ובמקום הזה היום אני מבצעת תיקון של הזכרונות ונותנת לעצמי להגשים את הילדה שבי.
"מהילדה שהתחבאה מתחת לשולחן, בחרתי להיות הילדה שעומדת על השולחן. אני יודעת שאת העבר שלי אני לא יכולה לשנות או לתקן, אבל את ההווה שלי אני משנה כל יום ועוזרת לילדים אחרים להגשים את עצמם. וזו אחת הסיבות שאני עושה את מה שאני עושה - ההרגשה שאני מרגישה בזכות הדמות שלי ולא בגלל הכסף או הפרנסה".
מה משמעות השם 'נתי'?
"נתן נתנזון עזר לי לבחור את שם הבמה שלי ויש לו משמעות יותר גדולה ממה שאולי חלק מכירים. 'נתי' זה הכינוי שלי מילדות, הגעתי לאן שהגעתי בכוחות עצמי וכעת אני ממלאת את השליחות שלי עבור הילדים, שהם הגיבורים שלי".
החיבור עם אייל
בעלה והמנטור שלה הוא אייל מדני, מנכ"ל מיני ישראל, אשר מבוגר ממנה ב־20 שנה. היא הכירה אותו כאשר היה גרוש טרי עם שני ילדים קטנים. "למרות שהקליק בנינו היה מיידי, לקח לנו הרבה זמן עד שבאמת הפכנו לזוג", היא מספרת, "בהתחלה רק עבדנו יחד, הוא כמנכ"ל עמותת 'עתיד לצעירים' שמעביר הרצאות והצגות בבתי ספר נגד אלימות, סמים ואלכוהול, ואני כשחקנית בצוות. בהמשך התחלתי לעזור לו גם בתוכנית הרדיו שהוא שידר ברדיו 'לב המדינה', ומתוך הרבה שיחות נפש גיליתי אדם מרתק שכמותו לא פגשתי".
היית רק בת 25 כשנישאתם.
"נכון, הייתי מאוד צעירה, אבל לקחתי על עצמי לגדל שני ילדים (במשמורת משותפת) שהם לא שלי ולתת להם את כל האהבה שבעולם, שאני לא קיבלתי".
ואיך הילדים שלך מקבלים את אמא שלהם הכוכבת?
"הילדים שלי הם בני שש ושבע וחצי, והם נולדו לסיטואציה הזו שאני נתי. הם הראשונים ששומעים את השירים החדשים שלי, מייעצים לי וממש שותפים לעשייה. הבת שלי אפילו מופיעה איתי. כמובן שלפעמים קשה להם כי הם רוצים אותי רק לעצמם, אבל כאשר אני איתם, אני לגמרי איתם".
חיה את החלום
את הקשר עם אביה היא לא מעוניינת לחדש. "הגעתי למסקנה שאחרי כל הדברים שחוויתי איתו, אני לא מוכנה לקחת את הסיכון בלהכיר לו את הילדים שלי, ולבסוף הוא יעלם להם ויגרום להם לעוגמת נפש. הם הדבר הכי חשוב לי בעולם ואני מאוד חרדתית לגביהם. כנראה שזה חלק מהעבר שלי, שהוא חלק ממני ואני מן הסתם לא יכולה להתכחש אליו.
"לפעמים אני בוכה כשאני רואה את הקשר שיש לאייל עם הילדים ואומרת לעצמי הלוואי שהיה לי אבא כזה, אבל אני יודעת שזה בלתי אפשרי, ולכן אני מעדיפה להתמקד בלהפוך את העולם למקום טוב יותר מאשר לחשוב על העבר".
כיום יש למדני תוכניות טלוויזיה ויוטיוב, היא מככבת בהצגה שלה 'להציל את הפארק' ברחבי הארץ, בסוף החודש עולה גם סדרה חדשה שלה 'סיפורי לילה עם נתי', שלל סיפורים מקוריים שהיא כותבת עם אבי דור וגם תוכנית רדיו לילדים עם היועץ האמנותי שלה כוכב הילדים שלומי לנידאו. מבחינתה, זוהי רק ההתחלה והשמיים הם הגבול.
ב־19 בנובמבר היא גם תופיע בעיר הולדתה, בת ים, בהיכל התרבות. "זוהי ממש סגירת מעגל עבורי להופיע בעיר שבה גדלתי, זה כל כך מרגש אותי ואני מברכת על כל תמונה וסלפי שמבקשים ממני. מבחינתי אני חיה את החלום".