בזמן שבית המשפט העליון דן בערר של דיירי רחוב החרצית נגד מבנה הדת שמוקם בלב השכונה, כלי העבודה כבר החלו לעבוד בשטח וכעת התושבים דורשים לעצור את הבנייה "עושים לנו מחטף".
1 צפייה בגלריה
העבודות החלו. צילום: באדיבות התושבים
העבודות החלו. צילום: באדיבות התושבים
העבודות החלו. צילום: באדיבות התושבים
תזכורת: בשנת 2012 יצאו דיירי רחוב החרצית משכונת פנחס איילון בחולון למאבק נגד הקמת מבנה דת ענק בלב הרחוב. עיריית חולון קיבלה החלטה לבנות על שטח בגודל כדונם וחצי בית כנסת שיכיל שני אולמות תפילה, אולם אירועים ומקווה.
דיירי רחוב החרצית טענו כי המבנה יפגע באופן חמור ברחוב הצר שממילא שסובל ממצוקת חנייה וכי לא יתכן שיקום מבנה דת כל כך גדול בלב שכונה חילונית.
התושבים פנו לכל ערכאה מקומית ומחוזית אך לאחר שלא הצליחו לשנות את ההחלטה, בינואר 2019 החליטו לפנות לבית המשפט העליון, שבימים אלו דן בנושא.
אבל למרות שהם עדיין בעיצומם של דיונים, דיירי הרחוב הופתעו לגלות כי בתחילת החודש החלו העבודות במקום. התברר להם כי ב-22 באוגוסט אושרה ההקצאה ששתי העמותות שעתידות להפעיל את המקום הגישו לעירייה וכי ב-28 באוגוסט התקבל היתר בנייה ומיד נשלחו כלי עבודה למקום.
התושבים מיהרו לפנות לבית המשפט העליון באמצעות עו"ד דרור אשכנזי בבקשה להוציא צו ביניים שיעצור את העבודות באופן מידי.
"יש תחושה של מחטף", אומר עו"ד אשכנזי, "הם התחילו לעבוד בלי לעדכן אותנו ומיד פנינו לבית המשפט בבקשה לעצור את זה מהר. לנו לקח ימים ספורים להגיש את הבקשה הארוכה אך העירייה קיבלה 17 יום להגיב. החשש הגדול שלנו הוא שהעבודות יתקדמו לנקודה שתסבך את ההליך המשפטי ועל כן הגשתי בקשה נוספת לצו ארעי עד לקבלת ההחלטה, השופט העביר את הבקשה ואנחנו מקווים שהעבודות יפסיקו.
"עם זאת, אני חייב לציין שמרגע שהגשנו את הבקשה יש הרבה פחות עבודה בשטח, אני מניח שהם הבינו שלא נאפשר להם לעשות מחטף מתחת לאפינו ונמשיך לנהל את העניין בבית המשפט".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בית המשפט המחוזי דחה את פניית התושבים ולא נתן כל הוראה לעיכוב הליכים. לאחר שהוגשה, כדין, בקשה להיתר בנייה, הוועדה המקומית פעלה בהתאם לחובותיה, על פי חוק התכנון והבנייה, ואישרה את ההיתר בהעדר כל הוראה חוקית לעכבו".