האם אתם חושבים שיש לכם את נוסחת הקסם לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני? או שמזמן הרמת ידיים? סהר גומז, סטודנטית שנה ד' במחלקה לעיצוב חזותי במכללת HIT בחולון, מעידה על עצמה כי בניגוד לרבים, היא טרם איבדה התקווה.
1 צפייה בגלריה
סהר גומז | צילום פרטי
סהר גומז | צילום פרטי
סהר גומז | צילום פרטי
"זה נושא שכולנו מכירים וכבר רגילים לחיות איתו", היא אומר. "אבל אני מסרבת להיות שאננה. אני באמת מאמינה שחייב להיות פתרון למצב הזה. במסגרת העבודה על המחולל קראתי המון תכניות ליישוב הסכסוך, משני צדי המפה הפוליטית, תכניות של בצלאל סמוטריץ, נפטלי בנט, תמר זנדברג, מוטי קידר ועוד רבים אחרים.
"כל אחד מדבר על משהו אחר, סיפוח, הפרדות, גובלות פתוחים קונפדרציה ופתרונות יצירתיים שונים. המסקנות שלי הן שקודם כל, רוב התוכניות בכלל לא אפשריות ליישום, אבל לצערי רובן גם נוגדות אחת את השנייה. כחברה אנחנו חייבים למצוא איזון ודרך בין כל התוכניות האלו כדי לשנות את המצב. אז ניסיתי לחשוב איך באמת אפשר למצוא פתרון? איך אפשר לעצור את השנאה? והבנתי שדווקא ממני יכול להגיע הפתרון".
בכל זאת, יצרת מחולל די הומוריסטי
"נכון. כי רציתי להציף את המצב האבסורד שאנחנו חיים בו. זאת ביקורת הומוריסטית ומודעת לדרך שבה אנחנו מתמודדים עם הסכסוך הזה. לשמחתי כשהצגתי את הפרויקט רוב האנשים צחקו, זה כבר טוב, אבל זה גם גרם להם לחשוב להבין שצריכה להיות דרך, אנחנו רק צריכים לזכור שהסכסוך הזה חייב להסתיים".
הפרויקט יוצג לקהל הרחב בתערוכת הבוגרים שנפתחת ב-25.7, למשך שבועיים במכון הטכנולוגי HIT
צפו במחולל (יוצרת: סהר גומז; הנחייה וליווי: נעמה בנזימן; קריינות: עמרי שרעבי):