3 צפייה בגלריה
ימית 2000. צילום: יאיר שגיא
ימית 2000. צילום: יאיר שגיא
ימית 2000. צילום: יאיר שגיא
לאחרונה עלה "ספארק המים ימית 2000" לכותרות בסרטון שתיעד תקרית אלימה שכללה השלכת כיסאות, ולמרות מאמציה הרבים של ההנהלה למשוך למקום את תושבי האיזור, נראה שהחולונים בוחרים להדיר ממנו את רגליהם. זאת למרות שמדובר באחד מפארקי המים הגדולים בישראל, ולאחרונה הושקע כסף רב בשיפוצו, וכעת הוא כולל מגלשות חדשות, צבעוניות ומסעירות למראה.
התחושה השלילית של תושבי חולון רבים כלפי המקום מתבטאת במה שנראה כמחאה חדשה שפושטת ברשת החברתית, וקוראת להורים להשליך כרטיסי חינם, שקיבלו ילדיהם לפח האשפה.
3 צפייה בגלריה
הכרטיס נזרק לפח והתגובות לא מחמיאות | צילום:  רוני שחר, צילום מסך
הכרטיס נזרק לפח והתגובות לא מחמיאות | צילום:  רוני שחר, צילום מסך
הכרטיס נזרק לפח והתגובות לא מחמיאות | צילום: רוני שחר, צילום מסך
לרגל סיום שנת הלימודים קיבלו רבים מתלמידי מחולון כרטיס מתנה ל"ספארק המים ימית 2000". מתנה ראויה ומכובדת לאור העובדה שמחיר כרטיס בודד עולה כ-70 שקלים, כעת נראה שרבים ממקבלי המתנה לא ינצלו אותה.
"גם בחינם אני לא הולכת למקום כזה", מספרת עדיה לוי, ששני ילדיה קיבלו כרטיסי חינם.
מאיזה סיבה?
"קודם כל כי מאוד צפוף שם. בחודשי יולי ואוגוסט צריך להמתין שעות לכל מתקן, והאווירה מאוד אינטנסיבית ומתוחה, התחושה היא שעוד רגע יש בלגן ומכות. אני לא מאשימה אף אחד כי אין ספק שזה מקום מושקע, ויש מלא אבטחה, אבל זה עדיין לא מקום שאני רוצה שהילדים שלי יחשפו אליו. זה מאוד חבל כי כתושבת העיר אין לי ספק שהרבה מהכסף שלנו מושקע שם, אבל אין לי שום הנאה מהמקום הזה".
את הכרטיסים שלה ביקשה לוי להעביר הלאה באמצעות פוסט שהעלתה ברשת החברתית, והתגובות היו מפתיעות. רבים מהגולשים סיפרו שגם הם מבקשים הלאה את כרטיסיהם, אחרים הצהירו שאת הכרטיסים שקיבלו ילדיהם השליכו לפח האשפה, ואף העלו תמונות של הכרטיסים שהושלכו.
3 צפייה בגלריה
ימית 2000. צילום: יאיר שגיא
ימית 2000. צילום: יאיר שגיא
ימית 2000. צילום: יאיר שגיא
"מבחינתי המקום של הכרטיס הזה הוא בפח. המקום לא מעניק כלום לתושבי חולון. ההנחות עלובות, בוועדי עובדים יש מחירים הרבה יותר טובים, אבל גם אם זה לא עולה כסף אני לא מעוניין לקחת חלק במקום הזה", סיפר אחד האבות שהשליך את הכרטיס.
הורים נוספים ששוחחו עם "מיינט חולון" סיפרו על תחושות דומות, והבהירו שהיו שמחים אם פארק המים שאמור קודם כל לשרת לדבריהם את תושבי חולון היה נגיש וידידותי יותר עבורם. "אם הדברים היו משתנים, והיינו שמחים להגיע ולבלות בפארק עם ילדינו", סיכמה אחת האמהות.
מנכ"ל החברה לבילוי ובידור, שמשון חן, המנהל את "ספארק ימית 2000" מסר בתגובה: "מדובר בכרטיס שיווקי שניתן כהטבה ואני יכול לומר מניסיון של שנים קודמות שהניצול הוא מרבי. כמעט כל מי שמקבל את הכרטיס משתמש בו או מעביר אותו לאדם אחר שמשתמש בו, קשה לי להאמין שיש אנשים שמוותרים עליו. יש המון הנחות לתושבים, ברור שיש ועדים שמעניקים הנחות גדולות יותר וכל מי שיכול לקבל את ההנחות האלה מוזמן.
"הגיע הזמן שאנשים יבינו שאנחנו עסק, אנחנו לא לוקחים שקל מעיריית חולון, להיפך, אנחנו משלמים מיליונים שמגולמים בדמי זכיינות, שכירות, ארנונה וכדומה. התושבים רק מרוויחים מזה שמוסד כמו ימית 2000 נמצא בחולון. המקום תמיד מלא ואנחנו אטרקציה ארצית מאוד פופולארית. תמיד יהיו אנשים שיתלוננו, אנחנו מתרכזים בעשייה".