ביום רביעי לפני כשלושה שבועות נפל ילד בן עשר מגג המרכז המסחרי סאדאב, שבמרכז שכונת בן גוריון בחולון. מבקרים במרכז טוענים כי אפשר למנוע את האסון הבא, אולם השאלה היא על מי מוטלת האחריות על תחזוקת המקום - על העירייה או על בעלי העסקים?
2 צפייה בגלריה
הפתח בגג דרכו נפל הילד | צילום: אליז קואנקס
הפתח בגג דרכו נפל הילד | צילום: אליז קואנקס
הפתח בגג דרכו נפל הילד | צילום: אליז קואנקס
מדובר במרכז בן שתי קומות שבו פועלות מספר חנויות בגדים, חנויות לממכר מזון ומרפאות. בעלי העסקים במקום התריעו בעבר כי תקרת המרכז מסוכנת וכי ילד נוסף נפל ממנה ונפצע קל, אך כיוון שמדובר בשטח פרטי עלתה מחלוקת לגבי האחריות לתחזוקת המבנה.
עדי ראייה שנכחו במקום סיפרו על רגעי הפחד. הילד ככל הנראה שיחק עם אחיו הגדול מחוץ למרכז, עם יויו, אך בשלב מסוים המשחק עף לגג והילד החליט לטפס בעקבותיו על מנת להשיב אותו. התקרה השקופה, מתברר, לא היתה עמידה דיה כדי לשאת את הילד.
"זאת תקרת פלסטיק מאולתרת אז כשהוא נפל היה המון רעש", סיפרה עדת ראייה שהגיעה ראשונה למקום הנפילה. "הוא נחת ישר ברחבה שבין החנויות, רצתי אליו מהר וראיתי שכל הפנים שלו כחולות.
"בחורה אחת רצה לבית מרקחת בתקווה למצוא איש רפואה ואז הגיע אדם שלמד עזרה ראשונה והתחיל לבצע בו החייאה. במזל הילד חזר לנשום ומיד פרץ בבכי, ראו שהוא נפצע קשה ואמא שלו שהיתה כנראה בחנות סמוכה רצה למקום ופשוט התעלפה מבהלה, זה היה מזעזע".
2 צפייה בגלריה
התאונה בה נפגע הילד | צילום: אליז קואנקס
התאונה בה נפגע הילד | צילום: אליז קואנקס
התאונה בה נפגע הילד | צילום: אליז קואנקס
הילד פונה במצב בינוני לבית חולים 'איכילוב', שם עבר בדיקות מקיפות וסי.טי ראש. הוא סובל משברים בגפיים ופציעות נוספות בדרגה בינונית ובמרכז מקווים שהאסון שנמנע בנס יגרום לגורמים הרלוונטיים לטפל בנושא. "אני לא יודע מי אחראי על זה", אמר השבוע לקוח במקום.
"אבל אם זאת לא העירייה אלא בעלי העסקים, כדאי שהיא לפחות תאכוף את החוקים. לא צריך לחכות לאסון הבא, זה מסוכן מדי".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר במבנה פרטי המשמש את הציבור והאחריות המלאה על כל מקרה המתרחש בו חלה על בעליו. הפיקוח העירוני מטפל במקום בנושאי מפגעים הקשורים בניקיון או בהוצאת סחורה ללא היתר על ידי בעלי העסקים. מנהל הנדסה אינו מבצע בדיקות ומעקב אחר תחזוקת מבנה ועד כמה שידוע, הגג אינו מהווה מפגע".