הנה זה בא: העבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה בתחומי העיר חולון ייצאו לדרך לאחר חג הפסח (ב-1 במאי). בשלב הראשון העבודות יערכו ברחוב שדרות ירושלים, במקטע הרחובות השריון ובצלאל. בשלב השני, יבוצעו עבודות בסמוך לרחובות סוקולוב, קוגל (תבוטל הכיכר) ושנקר.
2 צפייה בגלריה
שדרות ירושלים. "שקיפות תסייע לכולם"  | צילום: קובי קואנקס
שדרות ירושלים. "שקיפות תסייע לכולם"  | צילום: קובי קואנקס
שדרות ירושלים. "שקיפות תסייע לכולם" | צילום: קובי קואנקס
בזמן העבודות תהיה הסטה של נתיבי הנסיעה מערבה אך ללא צמצום נתיבים. בין שדרות ירושלים 41 ל-55 לא תתאפשר תנועת הולכי רגל ויוצבו שלטים ומעברי חציה זמניים שיאפשרו מעבר למדרכה הסמוכה. העבודות יערכו כעשרה חודשים כאשר בשלב הבא גם ברחובות סוקולוב, קוגל ושנקר יערכו עבודות מקיפות.
בעלי העסקים על השדרה מתקשים להבין כיצד הנושא ישפיע עליהם. "אמרו לנו שהעבודות יתחילו, אבל לא מה יקרה או איפה בדיוק", מספר דודי לוי שעובד בחנות לממכר מזון ברחוב. "שמענו שבתל אביב זה גיהינום, אנחנו מקווים שכאן יהיה יותר טוב. אני חושב על כל העסקים שהשקיעו כאן את החיים שלהם ואני יודע שהם יחטפו מכה חזקה. אי־אפשר לצאת מהסיפור הזה נקי, גם לכלוך וגם הרבה רעש. אנחנו עוסקים באוכל, אף אחד לא בא לקנות אוכל במקום הפוך".
בתחילת החודש ערך מנכ"ל עיריית חולון, יוסי סילמן, מפגש תושבים בשכונת אגרובנק, הכין אותם למהלך ואף הודה כי מדובר בתקופה לא קלה ויש להתאזר בסבלנות, אך הוסיף כי העירייה מתכוונת לנצל את העבודות גם לשיפור התשתית והתברואה ברחובות הרלוונטיים.
2 צפייה בגלריה
עבודות הרכבת הקלה בבת ים | צילום: קובי קואנקס
עבודות הרכבת הקלה בבת ים | צילום: קובי קואנקס
עבודות הרכבת הקלה בבת ים | צילום: קובי קואנקס
"חשוב מאוד שהעירייה ונת"ע ישתפו את הציבור", אומר חבר בוועדת התחבורה ורכז נושא הסייבר בעמותת 'תחבורה בדרך שלנו', מקס מורוגובסקי. "הקו הירוק הוא אוויר לנשימה עבור התפתחות התחבורה בחולון. יש בו צורך גדול אבל זה חייב להיות במקביל לשיתוף מלא של התושבים. אני יודע שהרבה נלחצו מהמפגש עם סילמן, אבל שקיפות תסייע לכולם ואני בטוח שהכל ייצא לטובה".
מעיריית חולון נמסר: "בנוסף לפגישות משותפות בנושא, עיריית חולון עומדת בקשר עם חברת "קשרי קהילה", האחראית על דברור הנושא. המנכ"ל גם הנחה לגייס פרויקטור/ית שתעבוד מטעם העירייה מול בעלי העסקים. במקביל, תושבים אשר מושפעים באופן ישיר מכניסת הרכבת הקלה מעודכנים ומצויים בקשר ישיר מול חברת נת"ע, האחראית על העבודות".