בשבוע שעבר השיקה דורית מיה גור את ספר ההמשך בסדרה המצליחה שלה 'הסייר העשירי'. בשיחה עם 'ידיעות חולון' היא מסבירה כיצד הספרים שלה מעודדים ילדים לקרוא, בעידן הטלפונים החכמים.
1 צפייה בגלריה
מיה גור. חשיפה נדירה בזכות הקומיקס | צילום: קובי קואנקס
מיה גור. חשיפה נדירה בזכות הקומיקס | צילום: קובי קואנקס
מיה גור. חשיפה נדירה בזכות הקומיקס | צילום: קובי קואנקס
הספר החדש שלה 'מלכודת הסטרונים' הוא ספר שני בסדרת 'הסייר העשירי', בהוצאת כנרת זמורה־ביתן. הספר הראשון 'מכת ברק' מספר על ילד בן 11 שמנסה למצוא את אביו ויוצא למסע עם גיבורי על, רובוטים וחברים טובים. "תחום הקומיקס מאוד התפתח ב־20 השנים האחרונות", היא מסבירה את הבחירה. "אם פעם הייתי שואלת בכיתה 'מי קורא' היו מעט מאוד ילדים מרימים יד, היום לפחות חצי כיתה עונה בחיוב".
בכל זאת, בקומיקס יש מעט מאוד טקסט. איך זה מעודד קריאה? "זה לא מדויק. בספר רגיל יש המון תיאורי נוף, בגדים ודמויות, בקומיקס אין צורך כי הקורא רואה הכל אז הטקסט מתמקד בקריין או במונולוגים. אבל זה לא אומר שיש פחות קריאה - היא פשוט יותר ממוקדת. הסטטיסטיקה של רשתות הספרים מדברת בעד עצמה, ילדים קוראים יותר קומיקס, זה מדרבן אותם. היום זה מתחבר להם לכל הרשתות החברתיות, כמו שבאינסטגרם יש תמונה ופוסט ארוך.
"בזכות הקומיקס הם נחשפים למדע בדיוני ותחומים מגוונים. הוצאתי ספר על ננו טכנולוגיה דרך מכון ויצמן, בספר יש המצאות שאף ילד לא היה נחשף אליהם בלי קומיקס, זאת הדרך לעודד אותם לפתוח ספר".