איזה אבסורד. ילד מחולון נפצע בצהרון שבו הוא מתחנך, אך לאחר שקיבל טיפול רפואי נתקלה האם, שרק רצתה לקבל החזר כספי עבור הוצאת האמבולנס, בחומה בירוקרטית בצורה ומתסכלת.
תחילתו של סיפור לפני כשבועיים, אז נפצע בנה של מ' בגן ילדים בעיר. צוות הגן מיהר להזעיק את מד"א ולדווח לאם שהוחלט לפנות את בנה לבית חולים 'וולפסון', בעקבות חתך עמוק שנוצר בראשו. הרופאים נאלצו להרדימו במטרה לתפור את הפצע, ובהמשך הילד גם קיבל אנטיביוטיקה נגד זיהום אפשרי. "הצוות פעל בצורה יעילה ומקצועית", אומרת האם, "יש לי רק מילים טובות לומר, אך לצערי לאחר שהדרמה הסתיימה התחיל הבלגן האמיתי".
רבים לא יודעים, אך כל ילד במדינת ישראל בגיל חוק חינוך חינם, מבוטח בביטוח תאונות אישיות במשך 24 שעות ביממה, ולאורך כל השבוע. אך כשהאם פנתה לבירור בנושא היא נתקלה בסירוב מוחלט של המערכת לממש את זכויותיה.
"פניתי לכולם, לעיריית חולון, למשרד החינוך ובעצם לכל מי שאפשר, אבל אף אחד לא עזר לי להבין כיצד אני אמורה להתנהל. הרי לא ייתכן שאני אשלם עבור אמבולנס במצב כזה. אני צריכה לקבל מהם טופס שהילד מבוטח ושהתאונה נגרמה בשעות פעילות הצהרון וכך למעשה לא יאלצו אותי לשלם מאות שקלים על אמבולנס.
"לצערי רק אחרי שפרסמתי את המקרה בחשבון הפייסבוק שלי פנו אלי מהעירייה ונתנו לי טלפון של סוכנת ביטוח שכבר שנתיים לא עובדת בתחום, זה היה ממש מביך. אף אחד לא יודע מה צריך לעשות במצב כזה? ממש תחושה שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה".
מרשת קהילה ופנאי שמפעילה את הצהרון נמסר: "המקרה הועבר לטיפול חברת הביטוח שתטפל, בין היתר, בהחזר הוצאות האמבולנס ונציג מטעם חברת הביטוח יצור קשר עם האם להמשך הטיפול. כבר למחרת המקרה שוחחה מנהלת המרכז הקהילתי עם האם והסבירה לה את התהליך. מנהלת המרכז הקהילתי אף אמרה לאם, שבמידה שלא ייצרו עמה קשר במהלך השבועיים שלאחר המקרה, שתפנה אליה בעניין".