1 צפייה בגלריה
המנוף באוויר בסמוך לבית ספר 'אורט' | צילום: קובי קואנקס
המנוף באוויר בסמוך לבית ספר 'אורט' | צילום: קובי קואנקס
המנוף באוויר בסמוך לבית ספר 'אורט' | צילום: קובי קואנקס
בימים אלה פועלת עיריית חולון להעברת האנטנות הסלולריות הסמוכות לבית הספר 'אורט' בהתאם לבקשת הורי התלמידים, אבל לא כולם תמימי דעים בנושא. "אנשים שלא מבינים בתקשורת הקשיבו לעסקנים פוליטיים - וזאת טעות", הם אומרים.
במהלך השנה האחרונה חידשו ההורים מאבק ישן להורדת האנטנות. הפעם הם החליטו לא לוותר ואף השביתו את הלימודים. אולי בגלל הבחירות המקומיות בחולון, שגרמו למתמודדים רבים להביע תמיכה במאבק ואולי בגלל המודעות העולה לכוח שיש להורים, המאבק הנוכחי צלח ושלוש משש האנטנות (אלה הפונות אל כיוון בית הספר) הוסרו.
אך ההורים לא הסתפקו בכך ודרשו את הסרת שאר האנטנות. ראש עיריית חולון, מוטי ששון, פנה לחברות הסלולר ולאחר שהבטיח למצוא להן מיקום חלופי הן הסכימו למהלך, כאשר התאריך האחרון להסרתן הוא בסוף חודש מרץ.
המאבק אמנם הצליח ואף נשכח, אך לטענת חלק מההורים מדובר בגישה מיושנת ושמרנית ודווקא העברת האנטנות עלולה לפגוע בבריאות הילדים. "זאת לא דעה פופולרית ולכן קשה לצאת איתה בראש חוצות, אבל כל המאבק הזה הוא טעות", טוען הורה לתלמיד בבית הספר, שעוסק בקווי תקשורת.
"להיפך, ברגע שכל האנטנות יעברו, לתושבי האיזור, כולל התלמידים, תהיה קליטה פחות טובה. כתוצאה מכך המכשירים יאלצו 'להתאמץ' לקלוט ולמעשה יפלטו יותר קרינה. בדיוק מאותה סיבה אסור להשתמש בנייד במעלית, חלל המעלית פוגע בקליטה והמכשיר פולט יותר קרינה כדי למצוא רשת.
זה שובר את הלב לומר את זה, אבל המאבק 'המוצלח' הזה הוא טעות ומי שישלם עליו בבריאות יהיו התלמידים והדיירים הקרובים. שמעתי שאמרו שתלמיד ומורה חלו אבל עם כל הכבוד, תעשו סטטיסטיקה בכל בית ספר בעיר, אני בטוח שתמצאו בכל רגע נתון לפחות כמה אנשים חולים, אין לזה שום קשר לקרינה".
ממטה מובילי המאבק באנטנות נמסר: "יש להסיר את האנטנה שהינה בצמידות לבית ספר אורט לאלתר ואנו עושים את כל המאמצים שהעתקת האנטנה תתבצע בהקדם האפשרי.
האנטנה נמצאת במרחק של 15 מטר מתלמידי בית הספר אשר שוהים כשמונה שעות ביום ברצף. יש לנו את כל האסמכתאות לכך שהאנטנה מזיקה ואף רופאים ומומחים בתחום בחנו את התופעות והמליצו להסיר את האנטנה בהקדם.
"יתרה מכך, משרד ההגנה והסביבה, פרופ' סטילאן גילברג דרש באופן רשמי להעתיק את האנטנה תוך פרק זמן מוגבל ואף הצהיר שיסייע בכדי שההעתקה תתבצע בהקדם".