בפייסבוק חוגגים את שבוע הדופלגנגר וזו סיבה ממש טובה לעיריות למצוא מי הכפילה שלהן. הצוות הדיגיטלי של עיריית רעננה העלה בדיחה על חשבונה של הוד השרון ושינה את תמונת הנושא של העמוד ללוגו של עיריית אטלנטה, העיר התאומה של רעננה, בשילוב הכיתוב: "לכבוד שבוע הכפילים: הידעת? - רעננה ואטלנטה ערים תאומות. עיריית הוד השרון, שלחנו לכם את הלוגו שלנו במייל". הרקע לעקיצה, מספרים במיינט הוד השרון נעוץ בעובדה כי במהלך כל קמפיין הבחירות המוניצפליות 'הקפידו' המועמדים השונים להסתכל אל רעננה בהערצה וכמושא לקנאה. במיינט ראשון לציון מדווחים כי גם בעיריית פתח תקוה החליטו להצטרף לאתגר הכפילים ופרופיל הפייסבוק הרשמי התחפש. הכפילה שנבחרה היא עיריית ראשון לציון. בדף הפייסבוק של העיר הודבקה תמונה וסמל של ראשון לציון, כולל הלוגו העירוני "אתם במרכז". על כך הוסיפו אנשי העירייה את הפוסט: "עיריית ראשון לציון, באה לבלות באם המושבות?".
5 צפייה בגלריה
שבוע הכפילים. למי התחפשה פתח תקוה? | צילום: ריאן, עמוד הפייסבוק של עיריית פתח תקוה
שבוע הכפילים. למי התחפשה פתח תקוה? | צילום: ריאן, עמוד הפייסבוק של עיריית פתח תקוה
שבוע הכפילים. למי התחפשה פתח תקוה? | צילום: ריאן, עמוד הפייסבוק של עיריית פתח תקוה
בתקופה האחרונה, וללא כל הפרעה, נתלו שלטים הקוראים להפרדה בין גברים ונשים בשתי סימטאות הנמצאות במרחב הציבורי ומובילות לבית הכנסת ׳הר צבי׳ שבשכונת גאולה בירושלים. בכניסה לסמטאות, הנמצאות משני צידיו של בית הכנסת, הוצבו שלטים המגדירים את מין המעבר באותה סמטה. כך בסמטה מצד ימין המעבר מיועד לגברים בלבד ובסמטה השמאלית המעבר מיועד לנשים. תושב השכונה המתגורר בסמיכות לבית הכנסת מסביר את 'ההיגיון' שבמהלך: "הסמטאות המובילות לבית הכנסת ברחוב צרות ויש להימנע מ׳בעיות צניעות׳ וחיכוך בין המינים ליד בית הכנסת". מעיריית ירושלים נמסר למיינט ירושלים כי "השלטים יוסרו".
5 צפייה בגלריה
לנשים בלבד. לגברים בלבד. צילום: לירן תמרי
לנשים בלבד. לגברים בלבד. צילום: לירן תמרי
לנשים בלבד. לגברים בלבד. צילום: לירן תמרי
תינוק עטוף במגבת התגלה בשעות בוקר מוקדמות ברחוב בנתניה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים פעוט במצב יציב בהכרה כשהוא סובל מהיפותרמיה קלה. חובש רפואת חירום במד"א דניאל אברג'יל סיפר למיינט נתניה: "כשהגעתי לרחוב אישה בשנות ה 40 סימנה לי מהחלון לעלות אליה לדירה, היא סיפרה לי שהיא מצאה את התינוק ברחוב והעלתה אותו אליה הביתה. בדקתי את התינוק שהיה בהכרה ובכה, הוא סבל מהיפותרמיה קלה ועטפתי אותו בשמיכות כדי לחמם אותו. הכנו את הניידת טיפול נמרץ לקראתו והדלקנו את החימום ברכב ופינינו אותו להמשך בדיקות בבית החולים לניאדו בעיר כשמצבו יציב". התינוק הועבר לסדרת בדיקות דחופה בבית החולים ואושפז בפגייה.
הרצל לויפור, תושב הוד השרון וגמלאי של משרד החינוך, לא האמין שזה קורה לו. זו הייתה הפעם השנייה שהוא הזמין מוצרים דרך האינטרנט מסניף רמי לוי בראש העין, וכמו בפעם הראשונה מוקדנית התקשרה ואמרה לו: "המוצרים אינם במלאי". אלא שמה שהמוקדנית לא לקחה בחשבון, הוא שבמקרה לויפור היה בסניף רמי לוי בדיוק באותה העת, ומה שנגלה לנגד עיניו הם מדפים גדושים במאות ואלפי מוצרים מאותו הסוג שלטענתה "אינם במלאי". "עשו לי את זה פעם אחת ולא ייחסתי לזה חשיבות", אמר הרצל למיינט הוד השרון, "אלא שלאחר הקנייה השנייה, כשהמוקדנית התקשרה להודיע לי שהמוצרים לא במלאי, בדרך של צירוף מקרים - הייתי בסניף עצמו. על מנת להוכיח שהמוצרים במלאי פשוט קניתי אותם". הסיפור הזה הוביל את לויפור לפנות אל עורכי דין על מנת להגיש תביעה ייצוגית נגד רשת שיווק השקמה של רמי לוי. "רוב האנשים היו מסתפקים בהחזר, וזהו, אין להם כוח לנהל מאבק, ועל זה רשתות השיווק בונות. אני מתכוון לעשות את המלחמה הזו עבור אנשים שנגזלו ואין להם את הזמן ואת הכוח לעשות אותה. אני לא עושה את זה בשביל הכסף, אני לא צפוי להרוויח הון מהתביעה הזו, אבל אני מרגיש סיפוק שאני עושה שליחות ציבורית, ואולי מלמד רשתות שהן לא הוגנות, שזו לא דרך משתלמת", הוא מסכם. את תגובתו של רמי לוי למקרה לא ניתן היה להשיג. נשמח לפרסמה כשתתקבל.
5 צפייה בגלריה
לויפור (מימין) ורמי לוי. ראש בראש | צילום: פרטי, גיל יוחנן
לויפור (מימין) ורמי לוי. ראש בראש | צילום: פרטי, גיל יוחנן
לויפור (מימין) ורמי לוי. ראש בראש | צילום: פרטי, גיל יוחנן
פורץ שנכנס לבית במושב נווה ימין בשבת האחרונה, נטש את מהמקום לאחר שהחתולה העירה את בעלי הבית. ג'ורג', חתולה שחורה, צעירה ופרוותית בת כ-8 חודשים, הפכה להיות גיבורת היום בבית בנווה ימין לאחר שהעירה את בעליה אורי ומאיה, בני זוג תושבי המושב בשנות ה-30 לחייהם. "5:00 בבוקר, אנחנו ישנים שנת ישרים. פתאום ג'ורג', החתולה שלנו, מתחילה ליילל בצורה עמוקה והיסטרית", גולל אורי את שאירע למיינט כפר סבא והוסיף: "גם בלילות רגילים היא מייללת כדי לקבל תשומת לב, אבל כאן אלו היו ממש קריאות מצוקה, משהו שבדרך כלל לא קורה".
5 צפייה בגלריה
מנוחת הלוחמת. ג'ורג' | צילום: פרטי
מנוחת הלוחמת. ג'ורג' | צילום: פרטי
מנוחת הלוחמת. ג'ורג' | צילום: פרטי
"חשבנו שזה בגלל שהיא רוצה לצאת החוצה. אז קמתי והוצאתי אותה, למרות שהרגשתי במשהו מוזר. אחרי שחזרתי לחדר, שמענו משהו נופל", מספרת מאיה. "זה היה מבהיל נורא. אמרתי לאורי שכנראה יש מישהו בבית. הדלקנו את הפנסים, יצאנו מהחדר והלכנו לסלון, וראינו שהחלון פתוח ויש טביעת נעל על הכרית של הספה", היא מוסיפה. "ישר התקשרנו למשטרה, כשבמקביל אנחנו מסתובבים בבית, המוקד המשטרתי היו איתנו על הקו לאורך כל האירוע. אחרי 2 דקות כבר הגיעה ניידת. אני חייב לציין שהמשטרה פשוט פעלה מצויין", אומר אורי. למזלם, הפורץ לא לקח דבר.
5 צפייה בגלריה
האריה ושתי הלביאות. צילום: נגב ZOO
האריה ושתי הלביאות. צילום: נגב ZOO
האריה ושתי הלביאות. צילום: נגב ZOO
משפחת המלוכה נחתה בבאר שבע. בתחילת השבוע הגיעו לראשונה לגן החיות בבאר שבע, ה'נגב Zoo', שתי לביאות ואריה, מרקוס ואחיותיו פלורה ופאונה, מה שגרם להתרגשות גדולה בקרב צוות הגן ועובדיו ולהתעניינות גדולה. מדובר באריות לבנים, ראשונים מסוגם שהגיעו לארץ. תצוגת האריות תיפתח לקהל הרחב בעוד מספר ימים, לאחר שהאריות יסתגלו לביתם החדש ולמטפל שלהם, שי מישייב, שיהיה צמוד אליהם מידי יום. במיינט באר שבע מגוללים את סיפור הבאתם של האריות התחיל לפני ארבע שנים. לאחר שהתתקבל תקציב מיוחד לנושא ממפעל הפיס, החלה העבודה על התכניות וההיתרים. בסיום עבודות התכנון נהרסו כלובי הבטון הישנים ובמקומם התחיל להיבנות מתחם האריות בגודל של דונם, המדמה ככל הניתן את בית גידולם הטבעי ושעומד בסטנדרטים הבינלאומיים, מתחם שבו יוכלו המבקרים לראות את מלך החיות במרחק נגיעה. בשנה האחרונה עמל מנהל אוסף החיות בגן, שלמה חדד, על מציאת גורי אריות, כמובן מגן חיות אחר ולא מהטבע. גן החיות בהונגריה השיב בחיוב למסירת אריה ושתי לביאות לנגב Zoo, וכך לאחר כשנה, כשלגורים מלאו שנתיים, יצאו שלמה חדד ואסף בראמי, מטפל בגן, להונגריה להביא את האריות לראשונה לבירת הנגב. מאז המאה ה-13, בה נכחדו כל האריות שחיו באזור באר שבע והנגב, לא היו אריות - עד היום.