בית ספר בחולון סגר את הספרייה במחאה על גילויי אלימות נגד ספרנית בית הספר, וניפוץ שמשת רכבה. ההורים טוענים כי מדובר בהחלטה פזיזה שפוגעת בשמם הטוב של כל התלמידים בבית הספר.
בשבוע שעבר הגישה ההנהלה תלונה במשטרה עקב מה שהוגדר "גילויי אלימות קשים מצד תלמידים כלפי הספרנית של בית הספר". שיאו של המקרה התרחש בחולון בתחילת השבוע, כשהספרנית גילתה כי שמשת רכבה נופצה.
הרכב, שחנה בסמוך לבית הספר, חנה במקום שבו עוברים תלמידים רבים ובהנהלה חושדים כי מי שניפץ את השמשות היו תלמידים שקודם לכן איימו על הספרנית. במחאה נסגרה ספריית בית הספר.
בתגובה למקרה בית הספר ערך תוכנית חינוכית מקיפה שכללה שיחות עם תלמידי ותלמידות כיתות י', שבהן לומדים התלמידים המדוברים והבהירו כי תלמיד שיימצא מעורב במקרה ייענש בחומרה, ואף החל הליך משמעתי מול מספר תלמידים שהיו מעורבים באיומים כלפי הספרנית.
הורים של תלמידים מהגימנסיה הופתעו לשמוע על המקרה. לטענתם, אף שהם מברכים על נקיטת אמצעים מהירים וחד־משמעיים נגד אלימות, הם כלל לא בטוחים כי בית הספר מכוון את האצבע המאשימה כלפי התלמידים הנכונים.
"מדובר בילדים טובים בסך הכל, לא כאלה שמסתבכים או נחשבים תוקפניים", סיפר הורה לתלמיד מבית הספר המעורה בפרטי המקרה. "בנוסף, אין לאף אחד הוכחה שאכן תלמידים שברו את שמשות הרכב של הספרנית, והיא בעצמה הודתה שהיא לא יכולה לדעת כי לא ראתה.
ברור שאנחנו מגנים כל אלימות אבל יש תחושה שבמערכת קצת מגזימים כדי להראות שיש עשייה משמעותית בנושא. בכל מקרה, להבנתי, הספרנית ממילא עומדת לעזוב ואנחנו מקווים שבקרוב תיפתח הספרייה כי עם כל הכבוד לכל הנוגעים בדבר, אין שום סיבה להעניש את כל תלמידי בית הספר".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הספרייה אכן נסגרה והיא נפתחה כבר ביום ראשון בבוקר, בהמשך לתכנית החינוכית שמועברת לתלמידי ביה"ס בעקבות מקרה האלימות נגד הספרנית והספרייה".