בשנתיים האחרונות התרחשו מספר מקרים בהם התלוננו הורים מחולון על חוסר נגישות במוסדות החינוך בעיר.
שני מקרים בולטים היו מאבקה של אם נכה לילד מגן 'מפל' ומאבק המעלית בבית ספר 'שער האריות'. האם מגן 'מפל' שמתקשה ללכת יצאה להפגין לאחר שבמשך תקופה ארוכה לא נמצאה לה דרך נגישה ונוחה לגן של בנה והיא לא יכלה לקחת אותו לגן מבלי לקבל סיוע מאחרים.
1 צפייה בגלריה
בניין עיריית חולון| צילום: קובי קואנקס
בניין עיריית חולון| צילום: קובי קואנקס
בניין עיריית חולון| צילום: קובי קואנקס
בבית הספר היסודי 'שער האריות' בחולון נאבקו הורים להתקנת מעלית עבור בנם הלוקה בשיתוק מוחין אך לומד בכיתה רגילה בקומה השנייה של בית הספר ואינו יכול לעלות במדרגות בכוחות עצמו.
שני המאבקים אמנם נפתרו, אך הטעם הרע על הצורך להילחם על זכות בסיסית לנגישות נשאר בפי המעורבים.
לאחרונה, בצירוף הורים נוספים, הם החליטו לעשות מעשה ולדווח לגורמי האכיפה בנושא נגישות לבעלי מוגבלויות.
בחודשים האחרונים פנו ההורים מחולון לנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות שבמשרד המשפטים שפועלת למניעת אפליה ולקידום השתלבותם של אנשים בעלי מוגבלויות בחברה הישראלית.
במסגרת תפקידה אמונה הנציבות גם על אכיפת תקנות הנגישות, כאשר היא מפעילה מערך פיקוח מקצועי בפריסה ארצית בתחומי נגישות מבנים, בין היתר בוחנים מפקחים מטעם הנציבות קריטריונים מקצועיים של נגישות ואם נמצאים ליקויים שאינם מתוקנים הנציבות נוקטת גם הליכים משפטיים.
מכיוון שההורים שפנו לנציבות הציגו הוכחות כי עיריית חולון לא מיהרה לתקן את הליקויים, בנציבות בוחנים אפשרות לנקוט הליכים משפטיים נגד עיריית חולון.
מהנציבות נמסר: "אכן התקבלו מספר פניות בנושא. הנושא נמצא בבדיקת הנציבות, אך טרם התקבלה החלטה רשמית".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "עיריית חולון מתנהלת ישירות מול הנציבות ולא מנהלת הליכים כאלה ואחרים בתקשורת. יש לציין, כי העירייה עושה מאמץ רב להנגיש את כל מבני הציבור בעיר בהתאם למגבלות תקציביות ואחרות.
"עבודות ההנגשה בגן מפל הסתיימו בתחילת 2017 והמעלית בבית ספר שער האריות התחילה לעבוד באוקטובר 2017".