סקר מדגמי שביצעו מתנדבי עמותת אור ירוק ומלגאי תוכנית המלגות 'אימפקט', במטרה לברר את תחושתם של הישראלים לגבי רמת הבטיחות בדרכים ביישובים, מצא כי הציון הממוצע שאותו העניקו הנשאלים לתחושת הבטיחות בדרכים הוא 5.4 (בסולם של 1 - 10). בסקר שנערך ב־97 רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, השתתפו 1,560 נשאלים.
1 צפייה בגלריה
מחלף קוממיות | צילום: קובי קואנקס
מחלף קוממיות | צילום: קובי קואנקס
מחלף קוממיות | צילום: קובי קואנקס
חולון, בת ים ואזור היו בין היישובים שנבדקו במדגם, ולהלן התוצאות. בחולון העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 5.9 למצב בטיחות הדרכים ביישוב; ולתחושת הבטיחות בישראל העניקו הנשאלים את הציון הממוצע 4.6.
לנראות המשטרתית בכבישי ישראל העניקו הנשאלים מחולון את הציון הממוצע 3.9. 90 אחוז מהנשאלים השיבו כי האופניים החשמליים מהווים בעיה בטיחותית בעיר. 70 אחוז חושבים שיש צורך בהוספת פסי האטה ברחבי העיר.
בבת ים העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 6.5 למצב בטיחות הדרכים ביישוב. לתחושת הבטיחות בישראל העניקו הנשאלים את הציון הממוצע 5.9; ולנראות המשטרתית בכבישי ישראל העניקו הנשאלים מבת ים את הציון הממוצע 6.3. כל הנשאלים השיבו כי האופניים החשמליים מהווים בעיה בטיחותית בעיר, ו־35 אחוז מהנשאלים חושבים שיש צורך בהוספת פסי האטה ברחבי העיר.
באזור העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 5.9 למצב בטיחות הדרכים ביישוב. לתחושת הבטיחות בישראל העניקו הנשאלים את הציון הממוצע 4.6. לנראות המשטרתית בכבישי ישראל העניקו הנשאלים מאזור את הציון הממוצע 2.4. כל הנשאלים השיבו כי האופניים החשמליים מהווים בעיה בטיחותית ביישוב, ו־80 אחוז מהנשאלים חושבים שיש צורך בהוספת פסי האטה ברחבי היישוב.
הסקר נועד להביא לידיעת ראשי הרשויות המקומיות את תחושת התושבים בתחום הבטיחות בדרכים, בכדי להעלות למודעות את הנושא ולקדם הטיפול בו.
מעמותת 'אור ירוק' נמסר נוכח הדברים: "יש להציב את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות הציבורי, רק כך נוכל להגביר את תחושת הביטחון של התושבים ולצמצם את כמות הנפגעים".