עמותת 'תחבורה בדרך שלנו' מגלה: פרישת עמדות ההטענה לכרטיס הרב-קו בגוש דן לקויה. חולון בולטת לרעה בנגישות הנמוכה לטעינת הכרטיס.
העמותה, העוסקת בקידום הנגישות של הציבור למידע ושירותים תחבורתיים טוענת כי פרישת עמדות ההטענה במזומן לוקה בחסר ורוב עמדות ההטענה שנפרשו אינן אוטומטיות, ותלויות בשעות הפתיחה של בית עסק.
כמו כן, נוסע שיעלה עם יתרה נמוכה בכרטיס יאלץ לרדת מהאוטובוס ולאתר עמדת הטענה זמינה בקרבת התחנה, אם אין בידו מכשיר מתקדם עם רכיב NFC לתקשורת נתונים, התומך בהטענה של הכרטיס באמצעות אפליקציה ייעודית.
החל מיום שישי הקרוב (ה-21 בדצמבר) תבוטל האפשרות לטעון רב קו באוטבוסים או לרכוש נסיעה בודדת בחברת דן. קשישים יוכלו להמשיך לרכוש נסיעה בודדת, אך לא להטעין את הרב קו.
מבדיקה שערכה עמותת "תחבורה בדרך שלנו", עולה תמונה של פרישה לוקה בחסר של עמדות הטענת רב-קו במזומן בעיר חולון.
תושב חולון, מקס מורוגובסקי, שמרכז את הטיפול בנושא בעמותה מסביר: "פיזור נאות של עמדות טעינה במזומן הוא קריטי כדי לסייע לאוכלוסייה שלא מחזיקה כרטיס אשראי, רבים מהקשישים, בני נוער, אנשים קשי יום, וכן אוכלוסייה שמתקשה בהפעלת מכונות אוטומטיות להטענה באשראי.
"אחוז משתמשי התחבורה הציבורית בקרב האוכלוסייה הזו הוא גבוה, ופגיעה בלתי מידתית בהם אינה מתקבלת על הדעת. חשוב לציין שרוב עמדות ההטענה במזומן שנפרשו אינן אוטומטיות, ותלויות בשעות הפתיחה של בית עסק.
"נוסע שייתקע בלי ערך צבור ברב קו בשעה 22:00, יתקשה למצוא עמדת הטענה במזומן שעדיין פעילה, גם אם יש בקרבתו בתי עסק עם עמדה כזו".
על פי נתוני העמותה בכל גוש דן העיר הבולטת לרעה בפרישה של מכשירי ההטענה היא חולון. זאת למרות שמדובר בעיר בת כמעט 200 אלף תושבים, עם קווים רבים בהפעלת חברת 'דן' ועם אוכלוסייה רבה של קשישים ובני נוער.
נכון להיום אין עמדות מזומן בשכונות מרכזיות כדוגמת קריית שרת, קריית אילון, תל גיבורים ועוד. שכונות אלה מונות עשרות אלפי תושבים כל אחת, עם אחוז שימוש גבוה בתחבורה ציבורית.