לפני כשנה הוגשו כתבי אישום חמורים נגד אריאל ברוכים (42) ורן לחיאני (30) מחולון, ואושרי אבוטבול (25) מבת ים. השלושה כיכבו בתוכנית 'יצאת צדיק' של חיים הכט תחת הכינוי 'כנופית המגנטים', ושם נראו נכנסים לבתי אזרחים, רובם קשישים, ומנצלים את תמימותם, כדי לגבות מהם סכומי כסף גדולים על עבודות אינסטלציה שלא ביצעו.
תושבים רבים מחולון ובת ים נעקצו על ידי השלושה לאחר שיצרו עימם קשר באמצעות מגנטים שחולקו ברחבי חולון ובת ים. אבוטבול היה קבלן משנה והואשם בנוסף בכך שנהג להתחזות לעובד תאגיד מים, להיכנס לבתים ולגנוב חפצי ערך, צ'קים וכרטיסי אשראי. השלושה גם הואשמו בהעלמת הכנסות מס של למעלה משישה מיליון שקלים.
היום הורשע אבוטבול על פי הודאתו במסגרת עסקת טיעון בה טיפלו עורכי הדין אורנה גלבשטיין, רינת ברנדל ואילן רוטביין מפרקליטות מיסוי וכלכלה. בית משפט השלום בתל אביב הרשיע אותו בעבירות מרמה ועושק כלפי קשישים בנסיבות מחמירות, התפרצות לבתי קשישים תוך התחזות לעובד ציבור בין היתר לעובד תאגידי מים, חברת חשמל ועובד עירייה, גניבה, זיוף ושימוש במסמך מזויף וכן עבירות על חוק מע"מ.
בפסק הדין צוין כי אבוטבול התפרץ מספר רב של פעמים לבתי קשישים תוך יצירת מצגים כוזבים לגבי זהותו כעובד ציבור והתחזה לעובד ציבור במטרה לגנוב מהם פריטים יקרי ערך ולקבל מהם במרמה כספים וצ'קים בסכומים של אלפי שקלים.
הוא פעל בדרכים מתוחכמות על מנת לקבל כספים והמחאות במרמה מלקוחות העסק, רבים מהם קשישים תוך ניצול גילם, חוסר הבנתם וחולשתם. אבוטבול נהג למסור ללקוח מידע שגוי אודות התקלה בביתו ודרך הטיפול בה כאשר הוא עצמו חסר כל ידע וניסיון בתחום.
במרבית המקרים, אבוטבול כלל לא תיקן את התקלה. בנוסף, אבוטבול גנב מבתים של לקוחות, רבים מהם קשישים, תכשיטים יקרי ערך, כרטיסי אשראי, מזומן וצ'קים וכן זייף צ'קים בחתימתם.
במסגרת הסדר הטיעון הוסכם כי עונשו של אבוטבול יעמוד על 70 חודשי מאסר, לצד פיצוי לנפגעי העבירה לפי שיקול דעתו של בית המשפט.