היום הוצגה לראשונה ברחוב לאון בלום בחולון מערכת טכנולוגית שתהפוך את המקום לרחוב החכם הראשון בארץ. ובשפה ברורה יותר: הדיירים, שיהנו מאינטרנט אלחוטי זמין בכל שעה, יקבלו מידע על הנעשה ברחוב היישר לטלפון האישי - ממספר מקומות חנייה פנויים ועד מצב הפסולת בפחים.
1 צפייה בגלריה
המערכת בצמוד לאחד מפנסי הרחוב | צילום פרטי
המערכת בצמוד לאחד מפנסי הרחוב | צילום פרטי
המערכת בצמוד לאחד מפנסי הרחוב | צילום פרטי
חברת "בוסט פורוורד" היא זאת שעומדת מאחורי התוכנית שמהווה מערכת שליטה ובקרה מרכזית ב"תקווה שתהפוך את חיי התושבים לנוחים, חכמים וירוקים יותר".
במסגרת ההדגמה הוצגו היכולות של המערכת שכוללת בין השאר בקרת תאורה, תקשורת אלחוטית, חיישני פסולת, חיישני איתור מרחוק של חניות פנויות ומערכת שאלות ותשובות לשימוש במערכת.
מנכ"לית "בוסט פורוורד", ורדית ניב אמרה היום: "מדובר באירוע טכנולוגי ראשון מסוגו שיאפשר לראשי ערים, למתכננים ולהנהגת השלטון המקומי לקבל תובנות ולראות באופן מוחשי את השליטה והבקרה ברחוב, שיהיו חלק בלתי נפרד מחיינו בעתיד".
תושבי הרחוב ששמעו עד עכשיו על התוכנית והיום לראשונה צפו בה מתהווה לנגד עיניהם, סיפרו כי בשלב זה טרם הובהר להם כיצד החידוש ישפיע על חייהם אך הם כבר נרגשים לקראתו.
"זה רחוב נעים, עם שכנים טובים ואווירה טובה. אני שמחה שמחדשים לנו למרות שאני לא מבינה את המשמעות", אמרה תושבת הרחוב, שרה וייסברג.
"אני כנראה לא אשאר לגור כאן עוד הרבה זמן, אבל אני בטוחה שהחבר'ה הצעירים ייהנו מזה. כל חידוש הוא מבורך. אף אחד לא פנה אלינו אבל אני מניחה שהם רוצים שזה יצליח אז הם יסבירו לנו בעצמם".