משרד התחבורה פרסם תוכנית ל 63 קווי מוניות שירות חדשים בכל הארץ שיפעלו גם בשבת, 3 מתוכם בחולון. המטרה העיקרית של המהלך היא להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, נושא שבחולון עלה לדיון פעמים רבות.
חברי האופוזיציה מסיעת "צעירים" פנו מספר פעמים למשרד התחבורה וביקשו לקדם את הנושא. גם מנכ"לית עיריית חולון לשעבר, חנה הרצמן, נפגשה עם בכירים במשרד התחבורה וביקשה להאיץ את קבלת ההחלטה.
הבוקר נודע כי משרד התחבורה מצא פתרון שמאפשר לו לעקוף את הסכמת המפלגות החרדיות ובקרוב תיושם רפורמה שתאפשר תחבורה ציבורית בשבת בחלקים רבים בארץ.
"המאבק שהובלנו נושא פירות ובקרוב יהיו בחולון מוניות שירות" אמר היום חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת צעירים, מורן ישראל "חמש שנים שאנחנו מובילים כמעט לבדנו את האג'נדה של הכנסת מוניות שירות לעיר. למעשה, הדבר הראשון שעשיתי ברגע שנכנסתי למועצת העיר היה בירור סטאטוס הבקשה של העירייה לקווי מוניות שירות לחולון, מאחר וזהו התנאי הראשון וההכרחי לכך שזה יקרה. מיד גיליתי את העובדה, כי עיריית חולון מעולם לא הגישה בקשה רשמית, עד שאנחנו הגענו.
1 צפייה בגלריה
מענה תחבורתי משלים ונוסף לתושבי העיר | צילום: ירון ברנר
מענה תחבורתי משלים ונוסף לתושבי העיר | צילום: ירון ברנר
מענה תחבורתי משלים ונוסף לתושבי העיר | צילום: ירון ברנר
בישיבת מועצת העיר בשנת 2014 חשפנו את הנושא ואת הדיל הפוליטי של ראש העיר על חשבון התושבים, אז הוא התחייב בפני ש"ס שלא יהיו בחולון מוניות שירות. כשהבנו שמוטי לא מתפקד, התחלנו ללחוץ בעצמנו על העירייה להגיש הצעות לקווי מוניות שירות לטובת התושבים, על סמך סקר שערכנו בו השתתפו למעלה מאלף תושבים. במקביל, הגשנו בעצמנו הצעה לשני קווי מוניות שירות נוספים, אשר התקבלו ברובם כפי שאנחנו רואים.
מוניות השירות הן מהפיכה בעיר חולון וייתנו מענה תחבורתי משלים ונוסף לתושבי העיר, בעיקר בסופי השבוע, אך לא רק. זהו תיקון של עוול היסטורי, שעד היום פעלו קווי שירות בהרבה ערים בארץ, אך לא בחולון.
לאורך הדרך היו אנשים שלא האמינו שנצליח לעשות זאת, לי לא היה ספק בכך, מאחר וזהו הדבר הנכון והצודק שצריך היה להיות. לשמחתי, ועל פי הודעת משרד התחבורה, זה הולך לקרות עוד השנה. יש לי עוד חלומות רבים איך להפוך חולון לעיר טובה יותר ואנחנו מתכוונים להמשיך ולהגשים אותם".
על מנת שהמדינה לא תיקח חלק בסבסוד נסיעות בשבת הוחלט כי בימי שבת לא יהיה ניתן לשלם ברב קו ובנתיים שר התחבורה, חיים כץ, כבר הבטיח כי הרפורמה עד סוף השנה הקרובה.
רשימת הקווים שיחלו לפעול בחולון בחודשים הקרובים:
קו 13.3 מאזור התעשייה לכיוון בית החולים וולפסון.
קו 13.4 מפארק פרס שכונת אפקה בתל אביב.
קו 13.5 ממרכז חולון לכיוון מרכז ראשון לציון.
מדוברות העירייה נמסר: "במשך שנים רבות, הרבה לפני שחבר המועצה נבחר למועצת העיר, ניהלו ראשי הערים, ומוטי ששון ביניהם, מאבק אל מול משרד התחבורה והעבירו פניות רבות שמבקשות הכנסת מוניות שירות לערים. במשך השנים אף קו שכזה לא אושר באף עיר בשל בעיות חקיקה ושרר קיפאון בנושא. יחד עם זאת, בשל הלחץ שהפעילו ראשי הערים הבטיח שר התחבורה רפורמה בנושא ואכן לאחרונה הוא קיים את התחייבותו. בשנה שעברה הביא משרד התחבורה לשינוי
חקיקה, הסדיר את השירות ובעקבות כך אושרו בקשותיהם של ראשי הערים להכנסת מוניות שירות, וחולון ביניהם. ראש העיר, מוטי ששון, מודה לשר התחבורה על פעילותו בנושא ומברך על ההחלטה לאפשר הכנסת מוניות שירות בכל הארץ, ביניהן בחולון, לרווחת התושבים."