בעל עסק בחולון קיבל מכתב מעיריית חולון ובו התבשר כי העסק ליצור מזגנים תעשייתיים שהוא מנהל כבר עשר שנים יפסיק להיות מוגדר כעסק תעשייה ולשלם ארנונה בתעריף מופחת, ויתחיל להיות מחויב בארנונה כעסק המספק שירותים. המשמעות של הדבר היא התייקרות של 200 אלף שקל בדמי הארנונה שנהג לשלם.
האיש החליט להילחם על פרנסתו ופנה לעו"ד אורית פפר מפירמת עורכי הדין דורון טיקוצקי קנטור גוטמן ועמית גרוס, בבקשה לסייע לו בתהליך. עו"ד פפר הגישה השגה וערר לוועדת הערר של עיריית חולון והוכיחה באמצעות צילומים, אסמכתאות שונות וביקור של ועדת הערר במפעל, כי לא מדובר על נכס המפסק שירות של אריזה בלבד או אחסנה של מוצרים מוגמרים אלא על מפעל יצרני לכל דבר.
1 צפייה בגלריה
עו"ד אורית פפר |צילום: יח:צ
עו"ד אורית פפר |צילום: יח:צ
עו"ד אורית פפר |צילום: יח:צ
בצעד חריג ויוצא דופן פסקה הוועדה לטובת התושב ותשלום הארנונה שלו שב לסכום המקורי: "עיריית חולון ורשויות מקומיות אחרות, פועלות ללא הרף להגדלת הכנסותיהן באמצעות שינויי שומות וסיווגים, עוקבות אחרי אתרי אינטרנט בהם בעלי עסקים מציגים את עסקיהם, שולחות מודדים ופקחים, ולעיתים אף קובעות כי שינוי הסיווג יחול מספר שנים לאחור", אומרת עו"ד פפר, שבעבר שימשה כגזברית ומנהלת ארנונה ובקיאה בדיני ארנונה ובהתנהלות השלטון המקומי.
"יודגש כי מדובר על תוספות תשלום של סכומי כסף בלתי מבוטלים, כל עסק על פי היקפי הכנסתו ואף אם הדבר נראה בלתי אפשרי, שווה וכדאי להגיש השגה למנהל הארנונה ולאחריה להגיש ערר לוועדת הערר".
יש לציין גם אם וועדת הערר פסקה כנגד הגבייה, עדיין הדרך פתוחה להגיש ערעור לבית המשפט אך התושב מקווה כי יוכל להמשיך לשלם את הארנונה כפי שנהג עד כה.
עיריית חולון מסרה בתגובה: "ככלל, החלטות ועדות ערר הינן החלטות הנוגעות למחלוקות בין העיריה לתושבים או בעלי עסקים במספר מישורים: גודל השטח לחיוב, סיווג העסק ושאלת המחזיק.
כל מקרה נדון לגופו כולל אופיו של הנכס, הפעילות שנעשית בו וכדומה.
במקרה זה, נשוא המחלוקת היה על חלוקת סיווג הנכס, קרי: מהו החלק המהווה תעשיה ומהו החלק המהווה פעילות עסקית.
מאחר שבנכס מתקיימת פעילות של מכירת חלקים וחלפים ללקוחות סופיים וכן הרכבת מדחסים, ניתן לראות בהחלטה כי ועדת הערר קיבלה בחלקה את טענות העיריה ובחלקה את טענת בעל העסק
כך שחלק מהפעילות סווג בסיווג עסקים וחלק כסיווג תעשיה".