מעל 200 עובדים המאורגנים של תדיראן מערכות, חברת בת של אלישרא מקבוצת אלביט מערכות, פתחו היום (ג') בעיצומים והם מאיימים להחריף אותם בימים הקרובים.
ברחוב המרכבה הורגשו פקקי תנועה בסמוך למפעל. העובדים לא איפשרו כניסת ספקים לפרקים.
סטריאן פינקל, יו"ר ועד עובדי תדיראן מערכות: "אנחנו מפעל בטחוני תדיראן מערכות שבבעלות אלישרא אלביט ששולטת בהכל. ולמעשה, רוצים לאחד אותנו עם אלישרא מערכות שזו חברה עצמאית ואנחנו גם חברה עצמאית, אבל מה, לא עושים את זה בהסכם אלא בכפייה. למרות שהם מכריזים על זה שהם מכריזים על משא ומתן וזה חוסר תום לב מוחלט, הם עושים צעדים חד צדדים, ניסינו למנוע את זה, ניסינו לדבר, לא עלה בטוב, פתחנו בעיצומים, וזה בשבילנו מלחמת קיום, ומאבק קיומי, כי ברגע שהם יצליחו לעשות את האיחוד בכפייה, אנחנו נשאר מפעל בלי כוח ארגוני, בלי כלום, ואין לו זכות קיום למפעל כזה".
למה לא מגיעים איתכם להסדר?
"לא מדברים איתנו, סה"כ הועד אמר משהו פשוט, משא ומתן בשקיפות בתום לב אין שום בעיה, אנחנו מוכנים להתנהל 24 שעות. אבל אנחנו לא מוכנים לצעדים חד צדדים, יש לנו דוגמא קלסית, מפעל ספקטרלינק שאנחנו באותה קבוצה של אלביט באלישרא. הם חתמו עם 'אלביט יבשה', החברה התפרקה ונכנסה לתוך 'אלביט יבשה'.
כעת רוצים לעשות איתנו את אותו תהליך, רוצים לפרק אותנו, ולהכניס אותנו לתוך אלישרא, רוצים למחוק את הח.פ שלנו ולהכניס אותנו לתוך אלישרא. אמרנו אין שום בעיה, אבל בהסכם. בכפוף להסכם מסודר, אין שום בעיה, אנחנו מוכנים לשבת ולדבר, אבל לא צעדים חד צדדים, מבטלים לנו נוהלים שלנו, מכניסים נהלים שלהם, ממנים אנשי אליטה שמנהלים את אנשי המערכות, לא יכול להיות כזה דבר.
הרי גם חתמנו בהסכם ב-2014, שמדבר על כך שאין האחדת פעילויות בין אלישרא לבין תדיראן מערכות. לא מחייבים את ההסכם הזה, הרי אנשים שלנו פורשים לגמלאות לדוגמא, כמו קצין בטחון בתפקיד בכיר, במקומו בא איש של אישרא, עכשיו הוא מנהל את האנשים שלנו, עכשיו הכל מאוחד. גם התפעול לא מקצועי, עוד חצי שנה לדוגמא ספקטרלינק יעזבו ואז לא יהיה לנו תפעול.
אין מענה, מה אנחנו רוצים בסה"כ, התחייבות שאחרי האיחוד יהיו אנשים של תדיראן מערכות בתוך האיחוד ולא יפוטרו. הם לא רוצים לחתום על זה".
מהן הדרישות שלכם?
"כל הצעדים החד צדדים שנעשו להחזיר אחורה, אנחנו מוכנים לדבר על איחוד אך ורק במשא ומתן ולא לכפות עלינו, לא בכוח. מנסים לשבור אותנו בכוח, מי שינסה לשבור אותנו בכוח הוא ישבר ראשון".
שוחחנו עם אחד העובדים מאלישרא שסיפר לנו את הצד של ההנהלה למיזוג:
"זה מאוד הגיוני המיזוג בין החטיבות, הרי מדובר למעשה באותה חברה. חברת אלביט היא הראשית ומתחתיה יש את החברות הבת שהם אלישרא ומתחתיה תדיראן מערכות. עד היום היה כפל תפקידים, וזה בזבוז של כסף ומיותר. למה צריך 2 קציני רכבים? או 2 קציני בטיחות לדוגמא? האיחוד זה דבר מצוין. לגבי הטענה שלא ישבו עם העובדים למשא ומתן אני לא יכול להגיב על זה, רק ההנהלה.
מהנהלת אלישרא נמסר בתגובה: "אנחנו מסרבים להתייחס לטענות בתקשורת".