רק לפני כשבועיים הושבעה חברת האופוזיציה לשעבר בעיריית חולון, יוליה מלינובסקי, חברת כנסת מטעם סיעת 'ישראל ביתנו'. אבל נראה כי היא ממשיכה להתנגח בראש העירייה מוטי ששון גם בתפקידה החדש. בימים אלה, כיוזמה משמעותית ראשונה שלה בבית המחוקקים, היא החליטה לקדם חוק להגבלת מספר הקדנציות של ראשי ערים.
מלינובסקי, שישבה באופוזיציה של מועצת העיר במשך 13 שנה, נהגה לטעון על בסיס קבוע, כי העובדה שששון מכהן בתפקידו במשך שנים רבות, בסך הכל חמש קדנציות, פוגעת ביכולתו לתפקד כראש עירייה, ומתוך כך פוגעת בהתנהלות העיר. לטענתה, יש להגביל את מספר הפעמים שראש רשות נבחר, בדומה לתפקיד נשיא בארה"ב, שם כל נשיא יכול לכהן רק שתי קדנציות.
מאחורי החוק יש אולי היגיון, אולם צריך לזכור כי בין מלינובסקי לששון לא שוררת אהבה גדולה, בלשון המעטה. לא פעם הם התווכחו בקולי קולות בישיבות מועצה, כשמלינובסקי מאשימה את ששון בהתעלמות מהאופוזיציה ושליטה מוחלטת בחברי המועצה, ואילו ששון מאשים אותה מנגד בפרובוקציות ומזהיר כי יוציא אותה מהישיבה. על כן, לא פלא שכל מי ששמע על החוק החדש של מלינובסקי קישר באופן מיידי בינו לבין ששון.
מלינובסקי מצדה, מיהרה השבוע להכחיש, "זה לא קשור למוטי ששון, זה פשוט הגיוני ונכון יותר למערכת", הסבירה בשיחה טלפונית מהכנסת. "זאת דעתי העקרונית שכך צריך להיות, ואני מעדיפה לא להתייחס לאף אחד ספציפי. החוק הזה לא צריך להיות על שם חולון, כי זו הדעה שלי. בתפקידים כאלה עם המון כוח לבצע, לא צריך לכהן בעל תפקיד יותר משתי קדנציות. אגב, בכל מקרה לא ניתן לחוקק חוק באופן רטרואקטיבי, לכן ממילא אם הוא יתקבל, הוא לא ישפיע על ששון באופן ישיר כיוון שהוא עדיין יוכל להיבחר לעוד שתי קדנציות. שיהיה בריא יש לו עוד עשר שנים אם ייבחר".
מלינובסקי מבינה כי היא למעשה מכריזה מלחמה על מי שביום הבחירות מחזיקים בכיסם קולות רבים, כיוון שמרבית ראשי הרשויות הם חברי מרכז של המפלגות הגדולות והמשפיעות בישראל, שברובן נערכים פריימריז, ולכן קשה לראות את החוק הזה עובר בקלות. "אין לי ספק שתהיה התנגדות, הרי החוק הזה עולה מדי פעם בכנסת ואני לא הראשונה שמנסה לקדם אותו, הוא הוגש לפחות פעמיים, אבל אסור להתייאש", היא אומרת. "היו דברים שבעבר היו לא ריאליים והפכו למציאות. הרבה חברי כנסת מכל הסיעות הביעו תמיכה, כך שניתן לומר שיש עליו קונצנזוס, אבל אני מצפה להתנגדות, באופן חד משמעי. אני לא יודעת מה יהיה אבל חשוב לי להציף את הנושא ולהעלות אותו לדיון הציבורי כי זה נושא חשוב".
מלינובסקי הרגיעה גם כי נושא כהונת ראשי הערים אינו החוק היחיד שהיא מנסה להוביל, וכי בהמשך תפרט על יוזמות נוספות שאינן קשורות לרשויות המקומיות.