אחרי חודשים ארוכים שבהם הרכבת נעה ריקה במסגרת נסיעות המבחן, ויש אפילו מי שהגדיר אותה בבת ים כ"רכבת הרפאים", חברת נת"ע הודיעה כי קיבלה אישור הפעלה מחברת הבדיקה הגרמנית, מדובר במסמך החשוב ביותר שבלעדיו הנסיעות לא היו יכולות לצאת לדרך. נראה שבמהלך חודש אוגוסט – הציבור יוכל לעלות על הרכבת הקלה.
במהלך סוף השבוע האחרון קיבלה נת"ע את אישורי הבטיחות של זוג החברות הגרמניות שסייעו בהקמת הרכבת, ומסמך זה הועבר גם לידיעת משרד האוצר ומשרד התחבורה. ביום חמישי האחרון ערך ממלא מקום מנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, ישיבה שבה דנו בסוגיית פתיחת הקו.
מירי רגב, שרת התחבורה, נמצאת בימים אלו בגאורגיה (יצאה לצפות בנבחרת הצעירה מנצחת בפנדלים במשחק הכדורגל), והודיעה: "אני שמחה ומאושרת שבקרוב יהיה שלב ראשון לפתרון לגודש בגוש דן, כשהקו אדום ייסע בו. אם לא יהיו תקלות מיוחדות בקרוב אזרחי ישראל ייהנו מהקו. משרד התחבורה בראשותי יעשה הכל על מנת לקדם את שני הקווים הנותרים בגוש דן וכן את חיבור מדינת ישראל ברכבות כבדות וקלות ובאמצעי הסעת המונים נוספים".
קראו גם:
הקו האדום, משתרע לאורך 24 ק"מ וחולף על פני 33 תחנות בבבת ים, תל אביב, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה. כזכור, לאורך השנים היו כמה נקודות ציון שבהן היה אמור להיפתח, אך הדחייה חזרה ונשנתה עד שהמועד האחרון חלף כבר מזמן. האישור החדש מהווה בשורה טובה גם לתושבי חולון, הממתינים לסיום העבודות על הקו הירוק, בתקווה שהתקלות שהתגלו בקו האדום, לא יחזרו על עצמן בקו הירוק.
הבעיה המרכזית שזוהתה היא תקלה במערכת האיתות שאינה פועלת כצפוי, ויוצרת בלימות פתאומיות. נוסף לכך התריעו צמד החברות הגרמניות שנבחרו לבחון את הקו טרם מתן היתר הפעילות על תקלה שנייה במערכת. לדבריהן, רכבות שעוצרות בתחנות מתגלגלות לאחור בחלק מהמקרים לאחר העצירה. בנת"ע טענו אז כי הדבר לא משפיע על תפעול הרכבת וכי אינם מייחסים לתקלה חשיבות.