דניאל חיים, בן 24 מחולון, נעצר ביום חמישי במעבר בגבול בטאבה בצד המצרי. זאת לאחר שמצאו בתיקו כמה כדורי אקדח. בית המשפט המקומי האריך בתום החקירה את מעצרו ב-15 ימים נוספים.
2 צפייה בגלריה
דניאל חיים
דניאל חיים
דניאל חיים
(צילום: מתוך הפייסבוק)
חיים, שהשתחרר מצה"ל לאחרונה, נעצר לאחר שמצאו בתיקו חמישה כדורי אקדח. חיים עובד בחברת אבטחה ומחזיק ברישיון לאקדח. לאחר מעצרו הוא נחקר במשך שעות, ובמהלך חקירתו נלקח ממנו הטלפון הנייד, והוא הועבר לבית המעצר בנואיבה.
בתום החקירה, בית המשפט המקומי האריך את מעצרו בארבעה ימים, כאשר בהמשך האריך ב-15 ימים נוספים.
משפחתו פנתה למשרד החוץ וביקשה את עזרתו, והמשרד והקונסול בקהיר פועלים להביא לשחרורו בהקדם. עו"ד בועז קניג, המייצג את חיים, מספר שמדובר בצעיר נורמטיבי ששירת שירות מלא בצבא ושכח את הקליעים בשוגג. "לא ברור לנו מדוע המעצר הוארך בכל כך הרבה ימים. זה מאוד מוזר, ואנחנו שוקלים לערער", הוא אמר.

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
נואיבה, סיני
נואיבה, סיני
נואיבה, סיני. חיים הועבר למעצר
(צילום: mynet)

במשרד החוץ אומרים כי המקרה "מוכר ומטופל" בשגרירות ישראל בקהיר, והמחלקה לישראלים בחו"ל עומדת בקשר עם המשפחה והגורמים הרלוונטיים מרגע היוודע דבר המעצר.
במשרד החוץ מדגישים כי בסיני ישנה אכיפה משמעותית יותר, כמו גם הענישה ולכן, כעת, כמו גם לקראת הגעת ישראלים רבים לסיני במהלך חגי תשרי, מומלץ לבדוק את התיקים והמזוודות היטב לפני המעבר לסיני או הגעה לשדה התעופה. מעצר ישראלים עם כדורי אקדח בתיק הוא דבר נפוץ למדי - אך כל המקרים מסתיימים אחרי יום-יומיים בגירוש וקנס. לא ברור מדוע החליטו המצרים להחמיר.