כבר תקופה ארוכה נאבקות הסייעות בחולון לשפר את תנאי העסקתן, בין היתר הן דורשות שיפור בשכר, בימי החופש והמחלה, ובאופן עקרוני להפוך לעובדות עירייה, כפי שמקובל במרבית הרשויות המקומיות בארץ. בשבוע שעבר באופן פתאומי הן הכריזו על שביתה חד־צדדית, בניגוד לסיכומים בין עיריית חולון להסתדרות העובדים המייצגת אותן.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים,
גן ילדים,
גן ילדים,
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
עם פתיחת השביתה התברר כי לא כל הסייעות לוקחות בה חלק, אך עדיין נגרמו שיבושים רבים ביום הלימודים כאשר 65 גני ילדים בחינוך הרגיל, 11 גני ילדים בחינוך המיוחד ו־12 כיתות חינוך מיוחד לא פעלו. יש לציין כי מדובר במהלך יוצא דופן, כיוון שבשביתות מקובל להחריג את החינוך המיוחד, שפעל גם בימי השיא של הקורונה.
עיריית חולון מיהרה לפנות לבית הדין האזורי לדיני עבודה בתל אביב שהוציא צו מניעה ארעי לסייעות וקבע כי הצעדים שננקטו אינם כדין, "אינם בבחינת עיצומים לגיטימיים וחוקיים, אינם מידתיים והינם בגדר שביתה פראית".
נראה כי עם ההחלטה הזאת הסכימו לא מעט סייעות, "אי־אפשר שכל אחת תעשה מה שבא לה, הם הוציאו הנחיה מבולגנת, לא חד־משמעית ולא מתוכננת כראוי", טוענת סייעת שלא שבתה. "אני כבר חודשים אומרת שאנחנו חייבות לשבות, אבל ברגע האמת הרבה התקפלו, כל הסייעות במקום שבו אני עובדת התייצבו לעבודה. אני לא מוכנה לשאת על הגב שלי מאבק, זה הפנסיה והעתיד שלי. באופן אבסורדי שמעתי על המון עובדות חינוך שלא הגיעו לעבודה כי לילדים שלהן אין מסגרת, זה רק מוכיח שזה נעשה באופן לא נכון. לצערי אנחנו לא באמת מאוחדות ויש מי שמנצל את זה".
בעיריית חולון ביקשו להבהיר כי העיריה תומכת במאבקן של הסייעות לשיפור תנאי העסקתן ולהצלחת מאבקן ברמה הארצית, אך הדגישו כי עליו להתנהל באמצעות משא ומתן מול רשויות המדינה ולא באמצעות צעדים הפוגעים בשגרת הלמידה של הילדים.
כל העדכונים - חדשות חולון