הורים לילדים ממתחם גני ילדים ברחוב יצחק שדה בשכונת גרין בחולון טוענים כי אדם המתגורר בסמוך לגנים חושף את אבריו המוצנעים בפני הילדים, לעתים בעודו עומד בחלון ביתו ולעתים ברחוב, לאור יום ומול עוברי אורח, לפעמים בלבוש חלקי, ואדם שככל הנראה מטפל בו רודף אחריו.
1 צפייה בגלריה
"למצוא פתרון". מתחם גני הילדים
"למצוא פתרון". מתחם גני הילדים
"למצוא פתרון". מתחם גני הילדים
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
לטענת ההורים, הם הזעיקו משטרה מספר פעמים, אך כיוון שמדובר באדם פגוע נפש שאינו מודע למעשיו, הוא משתחרר פעם אחר פעם וחוזר על המעשים.
כעת הם דורשים מאגף הרווחה שיתערב ויסייע להם למצוא פתרון לבעיה.
"לצערנו, זה לא חדש, גם ההורים משנה שעברה סיפרו סיפור דומה", שיתפה אם לילד מהגן. "אנחנו מתחם של ארבעה גנים ‑ פלמינגו, פינגווין, חסידה ושקנאי, וחלון ביתו פונה ישירות לכיוון הגן של הבוגרים בגילאי ארבע עד חמש. זה מזעזע, וכבר כולם מודעים לזה, והגננות חסרות אונים. למעלה מ־100 ילדים נחשפים אליו מדי יום ואני לא רוצה לדמיין את הטראומה שעלולה להיגרם להם".
לטענת ההורים, נמסר להם כי אי־אפשר לעשות דבר עקב מצבו הנפשי של האיש, וכי רק לפני חודש הוא שוב שוחרר ממוסד סגור. "אנחנו מבינים שזה מצב רגיש ושאף אחד לא יידע מהתמודדות כזאת, אבל חייבים למצוא לנו פתרון. הוא מתפשט בחלון, יושב בגינה מול הגן, משם הוא יכול לראות את הילדים ופשוט נוגע בעצמו. זה מתסכל ומזעזע וזה לא לעניין שכל פעם הורה אחר מתלונן. הרווחה חייבים למצוא לו פתרון ‑ הוסטל או מסגרת מותאמת, ולא לצפות מאיתנו ההורים להתמודד עם זה".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בשיטור העירוני התקבל דיווח על אדם שמתפשט ועושה מעשה מגונה בציבור והוא נעצר ונלקח לתחנת המשטרה ורק למשטרה הסמכות לטפל במקרים מסוג זה. יצוין, כי הטיפול באדם הלוקה בנפשו ניתן על ידי שירותי בריאות הנפש של קופות החולים ומשרד הבריאות ולא על ידי שירותי הרווחה ברשויות המקומיות".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "נגד החשוד הוגשו מספר תלונות ובעקבותיהן המשטרה פתחה בחקירה. החשוד נחקר והתיקים הועברו לעיון והחלטת הפרקליטות כמקובל".