האדמה רעדה לפנות בוקר (שני) גם בחולון. מוקד רעש האדמה שהגיע לעוצמה של 7.8 היה בטורקיה, שם קרסו בניינים וכרגע מדווחים שם על מאות הרוגים. בהמשך הגיעו רעשי המשנה שפגעו בעוצמה גם בסוריה, והורגשו היטב בכל רחבי ישראל.
2 צפייה בגלריה
רעידת אדמה
רעידת אדמה
האם אנחנו מוכנים לרעידת אדמה?
(צילום: shutterstock)
גם בחולון דיווחו הבוקר תושבים על רגעים קשים של חרדה ופחד. אחד הגולשים בעמוד הפייסבוק של "מיינט חולון" כתב לנו: "בין 3.00 ל 4.00 בוקר קומה 5/6 הבניין רעד דלת ממד זזה בטרוף, נשמע והורגש די חזק וזמן די ארוך של דקות. הבן שישן בקומת הבית העליונה ירד למטה במהירות לחדר הממד".
תושב שכונת אגרובנק הוסיפה וסיפרה שהרעידה הורגשה היטב בשכונה, "זוועה", היא סיפרה. תושבים אחרים דיווחו שהמיטה נעה, הרהיטים בחדר זזו, והתחושה הייתה לא נעימה. "זה היה ממש מפחיד", סיפרה הבוקר תושבת שדרת המגדלים: "אני גרה בקומה גבוהה והתחושה הייתה שהבניין ממש זז. נכנסנו לממ"ד. אחר כך שמעתי בחדשות שרבי קומות בטורקיה קרסו, זה ממש מפחיד. אני לא בטוחה שאנחנו באמת ערוכים למצב שבו זה יקרה גם אצלנו".

2 צפייה בגלריה
רעידת אדמה
רעידת אדמה
רעידת אדמה בעוצמה חריגה
(צילום המחשה: shutterstock)

מה עושים בזמן רעידת אדמה?


בפיקוד העורף רעננו את הנחיות החירום בעקבות הרעידה והזכירו לציבור כי ניתן לקבל התרעה באפליקציה ובצופרים. מה עושים כשמגיעה ההתרעה או מבחינים בסימני רעידת אדמה?
השוהים במבנה - אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים, או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

קראו גם:

השוהים בחוץ - יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם. הנוסעים ברכב - יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף. השוהים בקרבת חוף הים - יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. אם לא ניתן לעזוב את אזור החוף, יש לעלות לקומה רביעית ומעלה של בניין קרוב.