כמו כל הילדים גם א. בת ה-9 החלה השבוע את לימודיה בכיתה ג'. היא לומדת בכיתת התקשורת של בית הספר "לוי אשכול" בחולון. היא ילדה טובה ומתוקה, אך מאובחנת עם לקות שכלית, היא על הרצף האוטיסטי, ויש לה גם אפילפסיה ואלרגיה מסכנת חיים לבוטנים.
2 צפייה בגלריה
א.ר. הקטנה
א.ר. הקטנה
א' הקטנה בדרך לבית הספר
(צילום: באדיבות ההורים)
עד השנה, בשל מצבה הבריאותי המאתגר, עיריית חולון מימנה עבורה מונית פרטית לבית הספר וחזרה לביתה שבשכונת תל גיבורים – מרחק של חמישה קילומטרים מביתה. נסיעה שארכה כעשר דקות.
השנה גילו הוריה שבמינהל החינוך הוחלט שלא לממן מונית פרטית אלא לשלב אותה במיניבוס עם תשעה ילדים נוספים.
הוריה של א' גילו את ההחלטה הזו בבעתה ומסבירים ל"מיינט חולון": "מה שהיה לוקח לה דקות ספורות להגיע לבית הספר לוקח לה כיום למעלה משעה. היום היא יצאה מהבית בשעה 06:50 ורק בשעה 07:50 הגיעה לבית הספר, והיא עוד הראשונה שיורדת בקו. אנחנו מתים מפחד שיעלה ילד עם חבילת במבה או כל מאכל אחר שמכיל בוטנים. א' נמצאת ברמה של מסוכנות חיים אם זה בקרבתה – והגשנו גם על כך את כל האישורים לעירייה".

2 צפייה בגלריה
"דרוש פתרון קבוע והוגן"
"דרוש פתרון קבוע והוגן"
הסעות בחינוך המיוחד. ההורים מודאגים
(המחשה: אבי רוקח)

קראו גם:

יתרה מכך, בשל היותה על הרצף האוטיסיטי, א' אינה יכולה לשבת זמן כה ארוך במקום אחד. אמה: "היא לא יכולה לשבת כל כך הרבה זמן על אותו כיסא מבלי לזוז – זה משגע אותה, והמלווה שלה אמר שהיא כמעט יצאה מדעתה. בנוסף, היא יכולה גם לשחק עם מזרק האפינפרין שלה בתיק, וזה מאוד מסוכן – כי היא שיחקה עם זה בעבר והיא לא מספיק בוגרת כדי לדעת מה הגבול".
ההורים מוסיפים שניסו להשיג שוב ושוב את מחלקת ההסעות במינהל החינוך, ללא הצלחה. אביה: "שלחתי דוא"ל, התקשרתי, והם לא חוזרים אליי. כל שנה זה מלחמה מחדש על חיי הבת שלנו, יש לנו את כל האישורים, אבל העירייה מתקמצנת על מונית וכך מסכנת את חיי הבת שלנו".
תגובת עיריית חולון תתפרסם כשתתקבל.