"הצוות נמצא בקו האש, זה חוסר אונים". כך טוענים היום (חמישי) בבית החולים "וולפסון" בעקבות דיווחים על משבר קשה המתרחש במקום מזה תקופה ארוכה. חומרת האירוע נחשפה רק כאשר מספר אחיות החליטו להיעדר אתמול (רביעי) מהעבודה, וכתוצאה מכך החל להתגלגל כדור שלג: מטופלים לא קיבלו טיפול ומשרד הבריאות ששוקל העברת מטופלים לבתי חולים אחרים.
1 צפייה בגלריה
בית החולים וולפסון. נחשף עומק המשבר
בית החולים וולפסון. נחשף עומק המשבר
בית החולים וולפסון. נחשף עומק המשבר
(צילום: אבי מועלם)
גורמים יודעי דבר בבית החולים יודעים לספר שמזה תקופה ארוכה ישנן חוסר הסכמות בין מנהלת בית החולים וולפסון, ענת אנגל, לבין מנהל המכון האונקולוגי בבית החולים, ד"ר רונן ברנר. בין השניים מתנהל מה שנראה כמאבק, שבו שני הצדדים לא מצליחים להגיע להסכמות לגבי סוגי הטיפולים ואופן ניהול המכון.
אתמול (רביעי) הגיע המשבר לשיאו כשמספר אחיות לא הגיעו לעבודתן במכון ועל כן מספר מטופלים לא קיבלו את הטיפולים לשמם הגיעו לאשפוז יום.
בעקבות המקרה הודו בבית החולים וולפסון כי אכן קיים משבר במכון האונקולוגי, אך לדבריהם הדבר נגרם עקב טענות של הצוות לגבי ניהול המקום. ד"ר ברנר מצידו טען כי מדובר בקונספירציה, שמטרתה לגרום לו להתפטר, ובינתיים מי שמשלם את המחיר אלו המטופלים.
"אומנם אתמול לא התקיימו טיפולים (היום כבר בוצעו טיפולים במכון, ח.כ.א), וזה באמת השיא אבל האווירה עכורה כבר הרבה זמן", סיפר ל"מיינט" גורם בבית החולים והוסיף: "צוות לא יכול להתנהל כשמכל צד מנהל אחר מושך לכיוון שלו".
כיצד זה משפיע על המטופלים?
"באופן ישיר. קודם כל יש אי הסכמה לגבי סוג הטיפול והטכניקות, זה האלף בית. כצוות תומך אנחנו לא מתערבים בהחלטות האלו, אבל אם במחלקה שלי מנהל המחלקה אומר א' וההנהלה אומרת ב' אז אני חסר אונים ואסור להעמיד צוותי רפואה בקו האש, אנחנו מספיק עובדים בשדה קרב".
במקביל פורסם היום (חמישי) כי משרד הבריאות מנסה להעביר חולים אונקולוגים לבתי חולים אחרים, מצב שעלול לפגוע במוניטין של וולפסון, אבל גם בתקציבים. "כל מטופל זה כסף, בטח מטופל אונקולוגי. אני לא מקנאה במי שיאלץ לתת על זה את הדין והחשבון", מספר הגורם.
אתה חושב שהחשש יגרום לצדדים להכריז על הפסקת אש?
"ממש לא. זה כבר הגיע לטונים גבוהים מידי, לא חושב שיש תרחיש בו המכון יכול להמשיך להתנהל במצב הנוכחי".
מבית החולים וולפסון נמסר: ״התקבלו שורת תלונות קשות מצד אחיות המכון במסגרתן הן מדווחות על התעמרויות חוזרות ונשנות של מנהל המכון ד"ר רונן ברנר. משרד הבריאות מעודכן ומעורב בנושא והוקמה על ידו ועדה לבדיקת התלונות החמורות. בראש מעיינו של בית החולים הוא הטיפול בחולים והבטחת ביטחונן האישי של האחיות. בבית החולים הצליחו לייצר כרגע פתרונות ומעניקים לחולים את כל הטיפולים על ידי אחיות שהועברו ממחלקות אחרות".